ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MTI propune deschiderea unui punct de trecere a frontierei şi a unui birou vamal pe Aeroportul Tuzla

18 Martie 2021   |   Agerpres

În punctul de trecere a frontierei de stat şi în biroul vamal de frontieră se vor asigura controalele specifice pentru toţi pasagerii şi mărfurile fiecărui zbor internaţional.

 
 
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii intenţionează să deschidă un punct de trecere a frontierei de stat şi un biroul vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla, conform unui proiect lansat în dezbatere pe site-ul ministerului.
 
"Prin poziţia sa geografică, Aeroportul Tuzla poate asigura operarea în condiţii optime (încărcătură maximă şi consum minim de combustibil) a aeronavelor angajate în anumite operaţiuni aeriene deasupra Mării Negre. Executarea unor astfel de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, situat la distanţă mai mare faţă de ţărm, creşte destul de mult costurile (încărcătură mai mică şi consum mai mare de combustibil), fiind necesară totodată penalizarea aeronavelor la încărcătura comercială, pentru a se asigura operarea în siguranţă a acestora", se menţionează în Nota de Fundamentare a proiectului.
 
Aeroportul Tuzla, aflat în proprietatea şi în administrarea SC Regional Air Services SRL, deţine "Certificatul de autorizare aerodrom", eliberat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare, iar pe aeroport se desfăşoară în prezent operaţiuni aeriene de transport public, aviaţie generală şi lucru aerian. Aeroportul a înregistrat în anul 2019 un număr de 20.338 mişcări aeronave.
 
Potrivit Notei de Fundamentare, de pe Aeroportul Tuzla sunt efectuate şi zboruri cu elicoptere pentru transportul personalului spre/dinspre platforme şi/sau nave de foraj marin poziţionate în afara apelor teritoriale ale României. În anul 2019 a fost înregistrat un număr de 11.818 de astfel de zboruri. Pentru o parte dintre aceste zboruri a fost necesară prezenţa Poliţiei de Frontieră pentru efectuarea formalităţilor de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla.
 
"SC Regional Air Services SRL a solicitat Ministerului Transporturilor demararea procedurii pentru certificarea Aeroportului Tuzla ca aeroport deschis traficului aerian internaţional, pentru a se permite desfăşurarea în condiţii de siguranţă şi eficienţă a unor activităţi de transport cu elicopterele a personalului spre/dinspre platforme şi nave de foraj maritim poziţionate în afara apelor teritoriale româneşti.(...) Ministerul Transporturilor a aprobat certificarea ca aeroport deschis traficului aerian internaţional a Aeroportului Tuzla, urmând ca ordinul să intre în vigoare la data aprobării deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla. Ulterior certificării, administratorul Aeroportului Tuzla a întocmit şi transmis anual tuturor entităţilor care au reprezentanţi în comisia de evaluare un raport de autoevaluare privind modul de respectare a condiţiilor care au stat la baza certificării, conform prevederilor art. 7 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 791/2009", se mai arată în document.
 
Acesta semnalează că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii încurajează dezvoltarea infrastructurii aeroportuare pe întreg teritoriul naţional, inclusiv prin înfiinţarea/dezvoltarea aeroporturilor de interes regional, iar în documentul strategic care stă la baza dezvoltării infrastructurii aeroportuare până la orizontul de timp 2030 - Master Planul General de Transport al României este cuprins şi aeroportul Tuzla. Existenţa facilităţilor de trecere a frontierei şi control vamal sunt elemente care influenţează în mod pozitiv dezvoltarea unui aeroport, având un efect benefic şi asupra zonei deservite de aeroport.
 
Proiectul de act normativ prevede că toate spaţiile şi utilităţile necesare pentru desfăşurarea activităţilor de control la punctul de trecere a frontierei de stat şi la biroul vamal de frontieră se asigură, cu titlu gratuit, de către administratorul Aeroportului Tuzla, în timp ce în sarcina instituţiilor publice cu atribuţii de control în punctul de trecere a frontierei vor rămâne cheltuielile pentru asigurarea personalului necesar şi pentru dotări.
 
Astfel, Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră Române, Ministerul Sănătăţii prin Direcţia de sănătate publică a judeţului Constanţa, structurile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice şi ale Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, vor asigura personalul necesar pentru efectuarea controlului la trecerea frontierei de stat, în condiţiile legii.
 
În punctul de trecere a frontierei de stat şi în biroul vamal de frontieră se vor asigura controalele specifice pentru toţi pasagerii şi mărfurile fiecărui zbor internaţional.
 
Pentru Poliţia de Frontieră Română, posturile necesare efectuării controlului pentru frontiera de stat vor fi asigurate prin suplimentarea numărului de posturi aprobat Poliţiei de Frontieră Române din numărul total de posturi aprobat Ministerului Afacerilor Interne.
 
Cheltuielile de personal, pentru dotări şi alte amenajări specifice, se suportă de către fiecare ordonator principal de credite pentru instituţiile care desfăşoară activităţi în punctul de trecere a frontierei de stat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale, potrivit legii.
 
Programul de funcţionare al punctului de trecere a frontierei de stat şi al biroului vamal de frontieră va fi acelaşi cu cel al Aeroportului Tuzla, de luni până vineri între orele 8:00 şi 16:00.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2110 / 4617
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...