Guvernul e pregătit ca mâine să dea OUG care permite amânarea plăţii ratelor la bancă
25 Martie 2020
AGERPRESPreşedintele Klaus Iohannis a participat la o şedinţă de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19 cu prim-ministrul Ludovic Orban, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Finanţelor Publice, Vasile Cîţu, ministrul Apărării Naţionale, Nicolae Ciucă, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, şi ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
"Guvernul este pregătit ca mâine să dea ordonanţă de urgenţă care permite amânarea plăţii ratelor la bancă, pe de o parte, pentru persoane fizice, adică pentru oamenii care au rate la bancă, dar şi pentru firmele din România. La cererea celor care au datorii la bănci, plata ratelor se poate amâna cu până la nouă luni, deci, practic, ratele pot fi amânate până la sfârşitul acestui an. Suntem convinşi că până atunci economia îşi va reveni, oamenii îşi vor reveni şi atunci lucrurile vor intra cu mult mai uşor într-o normalitate", a afirmat şeful statului, la Palatul Cotroceni.
El a participat la o şedinţă de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19 cu prim-ministrul Ludovic Orban, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Finanţelor Publice, Vasile Cîţu, ministrul Apărării Naţionale, Nicolae Ciucă, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, şi ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
Preşedintele Klaus Iohannis a arătat că se conturează o rectificare bugetară extraordinară destinată alocării de bani pentru Sănătate şi plata şomajului tehnic.
"Se conturează o rectificare bugetară extraordinară, care se face în această stare de urgenţă, pe două paliere. Este nevoie de rectificare bugetară pentru a aloca mai mulţi bani pentru Sănătate - sănătatea oamenilor este prima prioritate şi pentru a rezolva problemele este nevoie şi de oameni, dar şi de bani. A doua chestiune se referă la românii care din varii motive nu mai pot merge la serviciu - se închide firma sau intră în şomaj tehnic - şi atunci este nevoie de bani pentru a veni în sprijinul oamenilor, pentru a suplini banii care se alocă pentru şomaj tehnic", a explicat şeful statului, după şedinţa de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19 cu membri ai Guvernului.
El a arătat că discuţiile au vizat starea economiei, protecţia socială şi finanţele publice ale României.
"Am putut să constat că la nivelul Guvernului există multe proiecte foarte bune. Există foarte multă implicare şi dorinţă de a rezolva problemele în aşa fel încât şi românii şi firmele româneşti să treacă cât se poate de bine prin această criză. Este nevoie de măsuri speciale în vremuri speciale. Noi am înţeles că şi românii au probleme imense, fiecare în felul lui, am înţeles că şi firmele au probleme foarte mari. Dorim să venim cu măsuri de sprijin şi pentru oamenii simpli şi pentru economia românească şi pentru firmele româneşti, pentru a nu sacrifica mai mult decât este absolut necesar pentru a trece prin această criză, fiindcă criza se va termina la un moment dat şi noi ne dorim cu toţii ca, atunci când criza sanitară se termină, România să fie în situaţia să repornim imediat economia şi să revenim la o viaţă normală care va veni, pe care ne-o dorim cu toţii", a spus Iohannis.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8693 / 9155 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...