
Busuioc (Curtea de Conturi): Noua abordare metodologică facilitează identificarea problemelor şi a soluţiilor într-un mod mai eficient şi constructiv
28 Martie 2025
AgerpresCurtea de Conturi recomandă: instruirea personalului implicat pentru a fi la curent cu modificările legislative, consultarea instituţiilor de reglementare în domeniul salarizării, pentru îndrumare metodologică de specialitate, prevenind astfel erorile şi posibilele contestaţii sau litigii cu angajaţii şi coordonarea cu instituţiile cu atribuţii metodologice în domeniul achiziţiilor publice, pentru unificarea interpretării legislaţiei prin ghiduri şi norme clare, destinate autorităţilor contractante.
Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a Curţii de Conturi, Mihai Busuioc a participat la Adunarea Generală a Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România (UNCJR).
Cu acest prilej, preşedintele instituţiei a prezentat procesul de reformă prin care a trecut instituţia - o transformare ce a condus la alinierea la cele mai bune practici internaţionale, contribuind la creşterea transparenţei şi eficienţei în gestionarea finanţelor publice. Totodată, preşedintele Curţii de Conturi a prezentat rezultatele misiunilor de audit desfăşurate în 2024 la consiliile judeţene, precizează sursa citată.
"Curtea de Conturi îşi concentrează atenţia asupra celor mai frecvente şi semnificative probleme şi disfuncţionalităţi identificate în procesul de audit, astfel încât, în parteneriat cu entităţile publice auditate, să contribuim la consolidarea managementului finanţelor publice. Noua abordare metodologică facilitează identificarea problemelor şi a soluţiilor într-un mod mai eficient şi constructiv. Pe parcursul procesului de audit, promovăm o comunicare deschisă, transparentă şi continuă, oferind entităţilor auditate posibilitatea de a propune propriul plan pentru implementarea recomandărilor.", a afirmat Mihai Busuioc.
În cadrul misiunilor de audit desfăşurate la consiliile judeţene, deficienţele identificate au vizat: salarizarea personalului, modul de atribuire şi de administrare a contractelor de prestări servicii/achiziţii publice, efectuarea de plăţi pentru produse/lucrări/servicii neexecutate în cantitatea facturată şi plătită, asigurarea acurateţei datelor din situaţiile financiare şi gestionarea patrimoniului public şi privat al judeţelor.
Pentru a remedia aceste deficienţe, Curtea de Conturi recomandă: instruirea personalului implicat pentru a fi la curent cu modificările legislative, consultarea instituţiilor de reglementare în domeniul salarizării, pentru îndrumare metodologică de specialitate, prevenind astfel erorile şi posibilele contestaţii sau litigii cu angajaţii şi coordonarea cu instituţiile cu atribuţii metodologice în domeniul achiziţiilor publice, pentru unificarea interpretării legislaţiei prin ghiduri şi norme clare, destinate autorităţilor contractante.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 78 / 9441 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

Schoenherr a asistat Dentas Kağıt Sanayi cu privire la vânzarea fabricii sale din România către Hartmann Packaging | Mădălina Neagu (partener), coordonatoarea echipei: ”Sectorul producției din România continuă să atragă atenția investitorilor strategici”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ordonanța de plată și arbitrajul (Powered by ZRVP)
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...