Care sunt principalele obiective pentru acest an ale Departamentului Juridic de la SIXT Group România. Ștefan Ichim, Legal Manager: 2020 a fost un an cu turbulențe. Acum avem proiecte frumoase de dezvoltare, începute anul trecut
28 Mai 2021
Ștefania EnacheSuccesul Departamentului Juridic, într-o perioadă de criză, este dat, în primul rând, de modul în care a lucrat înainte de a se ajunge în astfel de conjucturi. O echipă bine sudată va face față tuturor greutăților și va reuși să identifice resorturile necesare depășirii momentelor grele.
Rolul departamentului juridic într-o companie este unul activ, consolidat și vizibil, indiferent de situația economică sau socială pe care o traversează lumea.Ștefan Ichim, Legal Manager în cadrul SIXT Group România, este de părere că rolul avocaților interni sau valoarea implicării lor este dată de încrederea oferită de către management. „Efectele muncii depuse de către departamentul de legal se văd cu atât mai mult în situațiile de criză, dar acest lucru nu înseamnă că abia atunci trebuie apelat la servicii juridice. Uneori, astfel de abordari pot fi soluții tardive.Departamentul juridic trebuie implicat la nivel de management și trebuie să aibe un rol proactiv în oferirea de soluții și în rezolvarea problemelor”, a punctat expertul pentru in-houselegal.ro.
Pentru dezvoltarea sănătoasă a unui business, nevoia unei discipline juridico-financiare a fost si va continua să fie imperativă. Ștefan Ichim este de părere că cele două discipline merg în tandem, fiind pe deoparte antagonice, dar în aceeași măsură complementare.
„Antagonic, deoarece în opinia unora legalul omoară businessul – ceea ce este o percepție total eronată, și poate reprezenta un adevăr în condițiile în care opiniile oferite sunt rigide și lipsite de viziunea business-ului. Un jurist bun oferă soluții de cele mai multe ori atunci când legea impune restricții. Complementar, pentru că nu există activitate comercială care să nu fie reglementată juridic, iar partea financiară gestionând activitatea în vederea ofererii de beneficii mult așteptate care să justifice efortul depus. Însă, ce ar însemna o neconformitate a activității din punct de vedere juridic? Ar putea însemna sfârșitul oricărei activități financiare. Reversul, o neconformitate financiară putând reprezenta sfârșitul activității juridice, fiind în aceeași măsură aplicabil”, a explicat Legal Managerul SIXT Group România pentru portalul consultanților juridici din marile companii.
Mediul economic intră pe făgașul normal
După blocajul din 2020, atunci când multe companii și-au oprit activitatea sau au limitat-o la minimum, 2021 a venit cu speranță. Primul trimestru al anului a arătat că mediul economic începe să reintre pe făgașul normal.
Vaccinarea și relaxarea măsurilor își fac simțită prezența, venind în completarea dorinței firești a oamenilor de a relua activitatea în condiții similare cu cele care existau înainte de pandemie. Cu pași mici, dar siguri, firmele se îndreaptă către normalitate.
„Activitatea grupului Sixt se bazează pe finanțări în ceea ce privește achiziția de autovehicule. Pentru noi nu sunt măsuri noi și fac parte dintr-o dezvoltare firească a business-ului. Acest gen de proiecte sunt gestionate intern, cu resursele existente, deținând intern experiența necesară unei astfel de negocieri. Avem în vedere proiecte frumoase de dezvoltare, începute anul trecut și care sunt în completarea a două proiecte finalizate în 2019. Din păcate, la acest moment, nu putem furniza detalii din cauza confidentialității informațiilor transferate în cadrul proiectelor”, menționează Ștefan Ichim.
Juristul este de părere că vaccinarea poate deschide drumul către mobilitate. „Însă, la nivel de companie și proceduri interne privind reuniunile, nu recomandăm oamenilor să se imunizeze din dorința de a se întâlni și a susține ședințe. Recomandarea noastră vine la nivel personal, în sensul în care înțelegem că vaccinarea înseamnă o creștere a imunității și un risc mai scăzut în ceea ce privește răspândirea virusului și reducerea riscului de a dezvolta forme severe. În ceea ce privește activitatea companiei, apreciem că ne putem desfășura la fel de eficient activitatea și în aceeași parametri ca și pâna acum”, arată specialistul.
Referindu-se la prioritățile de anul acesta ale Departamentului juridic, Ștefan Ichim subliniază faptul că se urmărește păstrarea litigiilor la un nivel cât mai redus. În acest context, avocații interni împreună cu colegii de la vânzări încearcă să facă o serie de concesii și să găsească variantele de business care să vină în întâmpinarea nevoilor clienților care se confruntă cu dificultăți financiare. „Acest lucru nu înseamnă că vom fi foarte permisivi, provocarea constând în a găsi echilibrul corect astfel încât să nu ne afecteze buna desfășurare a activității față de clienții care au potențial”, nuanțează Legal Managerul SIXT Group România.
Având în vedere contextul actual, cele trei obiective principale pe care și le-a setat pentru acest an Departamentul Juridic includ: menținerea unui echilibrul privind nivelul litigiilor și rezolvarea pe cât posibil în mod amiabil a diferendelor, dar și dezvoltarea de proiecte noi privind achiziții de bunuri. De asemenea, echipa coordonată de Ștefan Ichim va urmări menținerea unui nivel de conformitate având în vedere modificările succesive din ultima perioadă și încercarea de a accesa finanțări specifice acestei perioade.
„Pot spune că ultimul an a fost un an cu turbulențe. Am resimțit din luna martie 2020 impactul major și presiunea mass mediei, a schimbărilor legislative făcute la intervale de timp foarte mici, precum și presiunea clienților și a furnizorilor. În acest context, extrem de agresiv și turbulent, a trebuit să decidem eficient schimbarea structurilor interne și adaptarea activității departamentelor la cerințele de moment. Conformitatea și nivelul redus al creanțelor a fost un factor de evaluare cotat pozitiv. Cele câteva elemente negative de clienți cu care s-a ajuns în instanță ar fi considerate, să zicem, o selecție sănătoasă a elementelor negative care ar fi cedat mai devreme sau mai târziu.”, amintește juristul.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Echipa se bazează pe dezvoltarea talentelor interne
Succesul Departamentului Juridic, într-o perioadă de criză, este dat, în primul rând, de modul în care a lucrat înainte de a se ajunge în astfel de conjucturi. O echipă bine sudată va face față tuturor greutăților și va reuși să identifice resorturile necesare depășirii momentelor grele.
Ștefan Ichim coordonerază un departament în care s-a pus mereu accent pe dezvoltarea propriilor talente. „Este vorba despre tineri cu o experiență minimă care să aibă posibilitatea de a pune în practică cunoștințele lor și a și le dezvolta. Acest aspect vine în completarea partenerilor de la firmele de avocați care asigură suport pe chestiuni specifice, dar și ori de câte ori este nevoie de o opinie separată. Înainte de pandemie ne-am îndreptat atenția către tinere talente. Studenți din cadrul Facultății de drept cărora le-am oferit posibilitatea de a acumula experiență, de lucru în cadrul unei multinaționale și de a fi remunerați în același timp. Pandemia a redus numărul acestora din cauza temerii propagate în masă în rândul tinerilor, precum și a restrângerii activităților interacțiunii sociale și școlare prin mutarea acestora în mediul online. Astfel, foarte multi studenți din afara Bucureștiului au decis să renunțe la locul în camin și să se retragă acasă la părinți. Această situație ne-a forțat să externalizăm unele proiecte. Sperăm că vaccinarea să readucă lucrurile la normal și să putem să oferim studenților suportul necesar în dezvoltarea lor”, a conchis Legal Managerul SIXT Group România.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 52 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...