Vânzarea activelor non-core business grăbeşte salvarea companiilor în insolvenţă (analiză)
16 Decembrie 2019
AGERPRESComparativ cu anul precedent, în 2019 valoarea activelor de real-estate tranzacţionate de CITR a înregistrat o creştere de aproape 43%, de la 39,830 milioane de euro la 56,806 milioane de euro.
Vânzarea activelor non-core business grăbeşte salvarea companiilor în insolvenţă, întrucât, în acest fel, este încurajată activitatea de bază, eficientizarea şi orientarea spre operaţiuni profitabile, potrivit unei analize realizate de Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR).
Peste 2.500 de tranzacţii de valorificare active excedentare ale companiilor în insolvenţă au fost efectuate de către CITR în ultimii trei ani. Cele mai multe valorificări au implicat următoarele categorii de bunuri: mobile (75%), imobile (24%) şi afaceri la cheie (1%).
Valoarea totală a tranzacţiilor realizate în perioada menţionată este de 242,436 milioane de euro, din care 63%, respectiv 153,141 milioane de euro, reprezintă active de real estate (bunuri imobile şi afaceri la cheie), pe care se concentrează analiza.
Peste 2.500 de tranzacţii de valorificare active excedentare ale companiilor în insolvenţă au fost efectuate de către CITR în ultimii trei ani. Cele mai multe valorificări au implicat următoarele categorii de bunuri: mobile (75%), imobile (24%) şi afaceri la cheie (1%).
Valoarea totală a tranzacţiilor realizate în perioada menţionată este de 242,436 milioane de euro, din care 63%, respectiv 153,141 milioane de euro, reprezintă active de real estate (bunuri imobile şi afaceri la cheie), pe care se concentrează analiza.
"Pe lângă atribuţiile privind aplicarea eficientă şi echidistantă a legii insolvenţei şi a procedurii de reorganizare, rolul practicianului în insolvenţă este să protejeze activele valoroase ale companiei şi să se asigure de alocarea eficientă a resurselor sale, pentru acordarea celei de-a doua şanse. Planurile de reorganizare adoptate vizează valorificarea activelor non-core business, care nu concură la activitatea principală a companiei. Astfel, se încurajează activitatea de bază, eficientizarea şi orientarea spre operaţiuni profitabile, contribuind la reducerea masei credale şi rambursarea creditelor", afirmă Vasile Godîncă-Herlea, CEO CITR, citat într-un comunicat remis, luni, AGERPRES.
În ceea ce priveşte numărul de tranzacţii efectuate, 48 au depăşit valoarea de un milion de euro, astfel: 40 dintre acestea au reprezentat bunuri cuprinse între 1 şi 5 milioane de euro, 5 tranzacţii au avut o valoare cuprinsă între 5 şi 10 milioane de euro şi 3 tranzacţii în valoare de 10 - 20 milioane de euro.
Cel mai mare număr de vânzări active real-estate a fost înregistrat în subcategoriile: terenuri (43%), spaţii rezidenţiale (30%) şi spaţii de producţie (16%), în timp ce spaţiile comerciale (9%) şi cele de birouri (2%) au înregistrat o cerere scăzută.
Comparativ cu anul precedent, în 2019 valoarea activelor de real-estate tranzacţionate de CITR a înregistrat o creştere de aproape 43%, de la 39,830 milioane de euro la 56,806 milioane de euro.
Potrivit comunicatului citat, strategiile de valorificare ale CITR sunt orientate spre maximizarea valorii de tranzacţionare a activelor şi reintegrarea acestora în economie. Câteva dintre acţiunile întreprinse de către CITR în acest sens sunt: reconvertirea activului pentru utilizarea cu un scop diferit (Mall Armonia Brăila - din activ abandonat a devenit centru de producţie generator de valoare la nivel local), mix de vânzări şi închirieri (proiectele rezidenţiale Alia Inmobiliaria şi Mao Imobiliare), colaborarea cu firme de construcţii pentru finalizarea activelor în stadiu de construcţie (clădirea de birouri Y.A.M Consultanţă Imobiliară şi proiectul rezidenţial Sun City - Cartesian Invest), crearea de suprafeţe compacte din parcele disparate (terenurile Green City), asigurarea serviciilor de asset management şi gestionarea vânzării prin echipe plasate la locaţie (Alia Inmobiliaria, clădirile de birouri Swan Office Park - creştere de peste 130% a suprafeţei închiriabile faţă de momentul intrării în insolvenţă).
"Provocarea noastră ca specialişti în insolvenţă este să identificăm acele active excedentare, neprofitabile business-ului şi să convingem antreprenorul de necesitatea şi beneficiile valorificării. Sumele provenite din tranzacţionarea activelor se întorc în companie, asigură rambursarea creanţelor către creditori şi deblochează relaţia cu partenerii şi creditorii care, în unele cazuri, pot chiar finanţa alte proiecte ale companiei. Stingerea creanţelor sporeşte şansele de reorganizare şi grăbeşte ieşirea din insolvenţă, ajutând compania să fie reintegrată în circuitul economic", susţine Vasile Pop, CITR Country Sales Manager, de asemenea citat în comunicat.
Numărul ridicat de active tranzacţionate exprimă prosperitatea companiilor din piaţă, în timp ce o dinamică scăzută de tranzacţionare arată primele semnale ale unor dezechilibre.
În funcţie de categoria activului şi valoarea de piaţă, procesul de valorificare se poate întinde în medie pe o durată între 6 şi 19 luni. Cea mai lungă perioadă medie de promovare până la tranzacţionare o înregistrează spaţiile rezidenţiale (19 de luni), birourile (17 luni) şi spaţiile comerciale (16 luni), în timp ce terenurile şi spaţiile de producţie sunt tranzacţionate, în medie, în 12-13 luni.
Cea mai mare tranzacţie realizată în cei aproape 20 de ani de activitate a CITR a fost finalizată la 77 de milioane de euro, în proiectul Tractorul, şi este cea mai mare şi mai rapidă lichidare voluntară din România.
În prezent, CITR gestionează un patrimoniu de active în valoare de 650 de milioane de euro, în diferite stadii de valorificare.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 16490 / 17997 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...