ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Utilizarea Inteligenţei Artificiale la locul de muncă, creştere de aproape 4 ori (studiu EY)

30 Octombrie 2024   |   BizLawyer

Mai bine de o treime dintre respondenţi au raportat că utilizarea IA le-a ameliorat productivitatea (37%) şi le-a permis să se concentreze pe activităţile cu valoare ridicată (36%).

 
 
Utilizarea Inteligenţei Artificiale generative (GenAI) la locul de muncă a înregistrat o creştere semnificativă, de aproape patru ori, de la 22% în 2023, la 75% în prezent, cea mai ridicată rată de utilizare fiind atribuită sectorului tehnologic (90%), iar cea mai mică sectorului guvernamental şi public (60%), potrivit studiului EY Work Reimagined 2024.

Mai bine de o treime dintre respondenţi au raportat că utilizarea IA le-a ameliorat productivitatea (37%) şi le-a permis să se concentreze pe activităţile cu valoare ridicată (36%).

Potrivit unui comunicat EY, utilizarea efectivă a IA este în strânsă dependenţă de programele de învăţare din cadrul organizaţiilor şi de calitatea acestora. Peste jumătate dintre angajaţii care utilizează IA (58%) declară că programele de dezvoltare şi instruire ale organizaţiei lor sunt "peste medie" sau "excelente", relevă studiul.


Pornind de la peisajul tehnologic redefinit prin utilizarea la scară largă a IA, studiul arată şi faptul că activitatea profesională se îndepărtează tot mai mult atât de ideea de loc de muncă, cât şi de aceea de carieră. Astfel, angajaţii valorifică primordial existenţa unui pachet salarial cât mai mare (81%), un nivel mai ridicat al bunăstării şi carierei (79%) şi telemunca (75%).

Totodată, cercetarea EY indică şi faptul că intenţia de demisie creşte, în special în rândul generaţiilor Z şi Millenials. Peste 38% dintre respondenţi au declarat că vor analiza posibilitatea de a demisiona în următoarele 12 luni, 25% dintre aceştia menţionând că intenţionează să-şi schimbe domeniul de activitate.

Această atitudine este în mod particular prezentă în rândul milenialilor, 40% dintre aceştia intenţionând să plece de la locul de muncă actual, faţă de 23% dintre Baby Boomers.

O preferinţă diferită de plecare se manifestă şi în cazul bărbaţilor - de 1,2 ori mai mare comparativ cu femeile.

Per total, intenţia angajaţilor de a demisiona a crescut cu 4% faţă de anul precedent. Potrivit studiului, în pofida incertitudinilor economice, 37% dintre aceştia au declarat că în următorul an îşi vor schimba angajatorul.

"În contextul actual, devine o aşteptare naturală oferirea unor elemente de recompensare din ce în ce mai pragmatice. În timp ce anumite elemente vor rămâne perene - calitatea leadership-ului de exemplu, mulţi dintre motivatorii de moment sunt semnificativ mai pragmatici. Organizaţiile care îşi doresc succesul într-un termen scurt vor trebui să suprapună oferirea unui cadru tehnologic complex cu elemente de motivare foarte tangibile", este de părere Claudia Sofianu, Partner EY Romania PAS TAX Leader, citată în comunicat.

De asemenea, studiul detaliază măsura în care organizaţiile pot atinge un "avantaj în domeniul talentelor", din perspectiva a cinci dimensiuni: wellbeing; tehnologie; remunerare; învăţare, dezvoltare, carieră; cultură şi climat organizaţional.

În luna august 2024, organizaţia globală EY a desfăşurat a cincea ediţie a studiului Work Reimagined pentru a înţelege mai bine schimbările constante ale dinamicii resurselor umane la nivel global, modelele de lucru şi echilibrul de putere între angajatori şi angajaţi.

Cercetarea a cuprins un sondaj în rândul a 17.350 de angajaţi şi a 1.595 de angajatori din cadrul unor organizaţii cu cel puţin 500 de salariaţi la nivel mondial. Respondenţii au provenit din 27 de sectoare economice şi 23 de ţări din regiunile America de Nord şi de Sud, Asia-Pacific şi EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa).

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 395.442 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 49,4 miliarde dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2023.

Prezentă în România încă din anul 1992, EY furnizează, prin intermediul celor peste 900 de angajaţi din România şi Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă pentru companii multinaţionale şi locale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 123 / 17997
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...