Studiu realizat de Revolut | Românii continuă să călătorească şi să se distreze, în ciuda inflaţiei mari
16 Octombrie 2022
AgerpresDin datele agregate reiese că, în ceea ce priveşte comportamentul de consum al clienţilor români, cea mai mare creştere, cu 71%, a fost înregistrată pentru cheltuielile generale.
Inflaţia mare a redus cheltuielile românilor cu utilităţile şi serviciile, dar nu a afectat apetitul lor pentru călătorii şi divertisment, se arată într-un studiu realizat de Revolut.
În primele nouă luni ale anului 2022, românii au efectuat 141 de milioane de tranzacţii cu Revolut, cu 20% mai multe decât în primele trei trimestre ale anului 2021. În acelaşi timp, volumul total al plăţilor realizate cu aplicaţia financiară s-a majorat cu 17%, în perioada ianuarie - septembrie 2022, faţă de perioada similară din 2021.
Din datele agregate reiese că, în ceea ce priveşte comportamentul de consum al clienţilor români, cea mai mare creştere, cu 71%, a fost înregistrată pentru cheltuielile generale.
În primele nouă luni ale anului 2022, românii au efectuat 141 de milioane de tranzacţii cu Revolut, cu 20% mai multe decât în primele trei trimestre ale anului 2021. În acelaşi timp, volumul total al plăţilor realizate cu aplicaţia financiară s-a majorat cu 17%, în perioada ianuarie - septembrie 2022, faţă de perioada similară din 2021.
Din datele agregate reiese că, în ceea ce priveşte comportamentul de consum al clienţilor români, cea mai mare creştere, cu 71%, a fost înregistrată pentru cheltuielile generale.
Aceeaşi categorie a fost pe primul loc şi la creşterea numărului de tranzacţii (42%).
Tendinţele remarcate în primele trei trimestre ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, indică un comportament al consumatorului care oscilează între satisfacerea nevoii de libertate de mişcare, socializare şi divertisment şi precauţia în privinţa cheltuielilor pentru produse şi servicii necesare în viaţa de zi cu zi.
Astfel, divertismentul a înregistrat o creştere importantă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 42% în privinţa sumei totale cheltuite, urmat de plăţile în restaurante şi pentru servicii turistice (31%). La polul opus, cele mai mari scăderi ale sumelor cheltuite au fost remarcate pentru servicii (-10%) şi utilităţi (-5%).
Impactul inflaţiei asupra comportamentului de consum al românilor se vede din reducerea cheltuielilor/utilizator cu categorii de servicii şi bunuri care erau în mod constant pe un trend de creştere - mărfuri alimentare (-3,50%) şi utilităţi (-2,90%).
Pe de altă parte, revenirea la o mobilitate similară celei din perioada anterioară pandemiei de COVID-19 şi relaxarea populaţiei în privinţa problemelor de sănătate se vede din trendul ascendent pentru cheltuielile de transport (sumă medie/utilizator) care au crescut cu 18% şi din reducerea cheltuielilor cu sănătatea, igiena personală şi beauty (-1,6%).
Cu alte cuvinte, pandemia este de domeniul trecutului, iar inflaţia şi creşterea costului de trai sunt preocupările constante ale românilor pentru că acestea le pot afecta planurile de călătorie şi fondurile pentru activităţile care îi relaxează.
În general, românii au fost mai atenţi cu banii şi au cheltuit mai puţin la shopping sau pentru "coşul zilnic", în supermarketuri. De altfel, în primele nouă luni ale anului, s-a constatat o reducere a ponderii cheltuielilor cu shopping-ul de la 20% la 17%, iar în cazul cumpărăturilor din supermarket-uri, ponderea s-a diminuat de la 16% la 14%.
În schimb, a crescut ponderea cheltuielilor cu divertismentul (de la 14% la 17%), a celor din restaurante şi cafenele (de la 9% la 11%) şi a celor cu călătoriile (de la 7% la 8%), în totalul cheltuielilor realizate în primele nouă luni ale anului, faţă de primele nouă luni din 2021.
Inflaţia este şi ea un factor care influenţează acest comportament, iar aceasta se vede şi din ponderea deţinută de cheltuielile cu serviciile şi utilităţile, aflate pe un trend descendent, în totalul cheltuielilor realizate de români (-2 puncte procentuale fiecare).
În perioada de referinţă, un utilizator de Revolut din România a cheltuit, în medie, 611 euro pentru divertisment, 470 euro pentru călătorii, 386 euro pentru shopping, 295 euro pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 282 euro în restaurante, cafenele, baruri şi pentru servicii de catering.
Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală şi cosmetice (159 euro).
Categoria de vârstă care pare să nu fie afectată de creşterea preţurilor şi de inflaţie este 18-24 ani. Clienţii din acest segment de vârstă au fost singurii ale căror cheltuieli au crescut pentru toate categoriile de mărfuri şi servicii, cu 68% (primele 9 luni 2022 vs. primele 9 luni 2021).
Cea mai mare sumă medie/client cheltuită de această categorie a fost de 382 euro/client pentru divertisment. De asemenea, un client din acelaşi segment a cheltuit în primele nouă luni ale acestui an cu 35% mai mult pentru servicii de ospitalitate (în restaurante, cafenele, baruri).
La polul opus, categoriile de vârstă 25-34 şi 35-44 au arătat mai multă prudenţă cu propriile bugete. Acestea au redus cheltuielile pentru cumpărăturile din supermarketuri (-4%, respectiv -6%), cu serviciile (-13%, respectiv -19%), cu shopping-ul (-4%, respectiv -10%), cu utilităţile (-7%, respectiv -13%).
În timp ce bărbaţii au cheltuit mai puţin pentru servicii (-16%) şi utilităţi (-9%), femeile au continuat să plătească mai mult, faţă de primele nouă luni ale anului trecut, pentru aproape toate categoriile de cumpărături, mai puţin în cazul utilităţilor (-4%).
Suma medie cheltuită/ tranzacţie de o femeie a fost de aproximativ 33 euro, în timp ce pentru un bărbat a fost de 38 euro în medie/ tranzacţie.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 6718 / 18012 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Managing Partner | Din vorbă în vorbă cu Vasile Băiculescu, unul dintre avocații noii generații și coordonator al firmei Băiculescu & Asociații, despre managementul unei firme de avocatură, strategii de creștere și performanță: ”Planul strategic trebuie să fie aliniat cu valorile și viziunea echipei, astfel încât strategia de dezvoltare să pornească din interiorul firmei și să fie susținută de expertiza externă. De-a lungul timpului, am colaborat frecvent cu experți din diverse domenii pentru a ne asigura că adoptăm cele mai bune practici”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...