ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu EY: Companiile nu sunt încă pregătite pentru munca hibridă

22 Noiembrie 2021   |   BizLawyer

· 35% dintre angajatori își doresc revenirea la programul de lucru integral de la birou după încheierea pandemiei, în timp ce nouă din zece angajați doresc flexibilitate · 79% dintre companii vor să inițieze schimbări relevante către munca hibridă, însă doar 40% le-au comunicat angajaților în ce constau aceste planuri

Claudia Sofianu, Partener, lider EY People Advisory Services România şi CESA

 
 
Majoritatea angajatorilor de la nivel global nu au comunicat până în prezent angajaților niciun plan privind modul în care își vor desfășura activitatea după încheierea pandemiei COVID-19, alimentând astfel o degradare a relației cu aceștia, potrivit ediției 2021 a studiului EY „Work Reimagined Employer Survey”.

Datele analizate arată că 79% dintre angajatori intenționează să facă o serie de modificări, de la moderate la semnificative, către un regim de muncă hibrid, pentru care ar opta 90% dintre angajați, care își doresc flexibilitate în alegerea locului și programului de muncă. Cu toate acestea, doar 40% dintre angajatori și-au comunicat aceste planuri, generând o stare de nemulțumire în rândul angajaților pe temele cheie care țin de transparență, flexibilitate, cultură și productivitate.


În pofida conștientizării importanței unui regim de muncă flexibil pentru angajați, studiul relevă că 35% dintre angajatorii respondenți vor ca toți angajații lor să revină la un program de lucru integral la birou după încheierea pandemiei. Deși opțiunea este de înțeles pentru unii angajatori care activează în sectoare în care prezența la locul de muncă este necesară, aceeași opinie există și în rândul organizațiilor care și-ar putea desfășura activitatea în mod virtual, dar care doresc prezență fizică la birou.
 
În privința celor mai mari riscuri care ar putea apărea odată cu trecerea la un sistem de lucru hibrid, altele decât cele legate de sănătatea fizică, aproape jumătate (45%) dintre angajatori au menționat capacitatea lor de a evalua corect și echitabil situațiile în care unele posturi impun sau nu un program sau un loc de muncă fix. O altă preocupare majoră menționată de 43% dintre angajatori este modul în care ar putea reține talentele și asigura flexibilitatea, în timp ce pentru 40% modelul de lucru hibrid reprezintă un pericol pentru cultură, creativitate și colaborare.
 
Alte riscuri identificate în rândul angajatorilor vizează dezvoltarea următoarei generații de resurse umane (39%), stabilirea și măsurarea productivității (36%), perfecționarea/recalificarea angajaților pentru noile modalități de a munci (30%), adoptarea noilor tehnologii pentru a susține munca hibridă (28%) și îmbunătățirea stării de bine a angajaților (28%).

În pregătirea întoarcerii la birou, siguranța la locul de muncă devine, de asemenea, un aspect important. Conform studiului, 43% dintre respondenți spun că vor impune angajaților să fie vaccinați cu schema completă înainte de a reveni la munca de la birou, iar un procent similar (42%) plănuiește să stimuleze vaccinarea, de exemplu prin acordarea de zile libere, în condițiile prevăzute de lege.

Mai mult, 51% dintre angajatorii respondenți intenționează să reducă numărul călătoriilor în interes de serviciu după pandemie, în timp ce 66% dintre angajații respondenți își doresc ca acestea să se reia.

Claudia Sofianu, Partener, lider EY People Advisory Services România şi CESA, a declarat: „Analiza față în față a datelor provenite din studiul nostru global despre perspectivele angajaților cu cele noi, despre așteptările angajatorilor, punctează mai multe zone de nealiniere decât cele cu direcție comună. Este de înțeles, așadar, de ce mulți angajatori au decis să își amâne planurile sau comunicarea efectivă a acestora. Totuși, absența clarificărilor și a prezentării modului în care își vor desfășura activitatea în viitor duce inevitabil la înrăutățirea relației cu angajații. De aceea, în absența unor decizii strategice categorice, este necesară implementarea rapidă a elementelor în care interesele celor două părți converg, pas cu pas, inclusiv pentru a nu mări decalajul de atractivitate față de angajatorii mai hotărâți către deciziile favorabile agendei angajaților.”

Pe temele esențiale ale culturii și productivității există însă o aliniere de direcție între angajați și angajatori: aproape trei sferturi (72%) dintre angajatorii respondenți sunt de părere că de la începerea pandemiei provocate de COVID-19 cultura la locul de muncă s-a îmbunătățit, mai mult față de cei 48% dintre angajații respondenți, iar 82% dintre angajatori cred că productivitatea poate fi măsurată acum indiferent de locul de desfășurare a activității, comparativ cu 67% dintre salariați.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11198 / 18551
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...