ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa de e-Commerce din România, pe podium în Europa Centrală şi de Est (analiză)

14 Ianuarie 2025   |   Agerpres

La nivelul anului trecut, aproape zece milioane de români au accesat Shein şi Temu, într-o singură lună.

 
 
Piaţa locală de comerţ electronic a ajuns pe locul al treilea în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia, în contextul în care costurile de promovare ocazionate de evenimentul "Black Friday 2024" au crescut cu până la 25% faţă de anul anterior, relevă o analiză realizată de către o agenţie specializată în marketing online.

Potrivit agenţiei Gun Media, în cursul anului 2024, din rândul tendinţelor se remarcă optimizarea bugetelor de promovare şi a canalelor de vânzare în rândul magazinelor online, în încercarea de maximizare a profitului.

"De asemenea, antreprenorii s-au orientat spre strategii de marketing mai complexe, care să conţină promovare online, PR, branding şi abordarea tendinţelor momentului, cum e live stream shoppingul, alături de utilizarea de videoclipuri scurte pentru promovarea produselor. În plus, intrarea pe piaţă a retailerilor precum Trendyol a intensificat concurenţa între magazinele online din România, care au fost nevoite să îşi ajusteze şi să îşi intensifice eforturile de marketing şi optimizare a campaniilor. Astfel, businessurile de profil au fost nevoite să apeleze la diverse strategii de adaptabilitate şi au investit constant în tehnologii noi. Deşi piaţa a fost dominată şi de platforme ca Shein şi Temu, retailerii locali nu văd în ele concurenţi direcţi. Motivele constau în calitatea scăzută a acestor produse şi faptul că businessurile autohtone consideră că se diferenţiază şi prin segmentele de piaţă şi brandingul creat", se precizează în analiza de specialitate.


La nivelul anului trecut, aproape zece milioane de români au accesat Shein şi Temu, într-o singură lună.

În ceea ce priveşte utilizarea AI în e-commerce, aceasta s-a limitat anul acesta la aplicaţii de personalizare a experienţei cumpărătorilor şi automatizarea serviciului cu clienţii în online (chat-uri), dar şi la optimizarea gestionării stocurilor.

În legătură cu evenimentul "Black Friday" din 2024, Gun Media remarcă tendinţe precum o creştere de 20-25% a costurilor de promovare în rândul comercianţilor, un clasament al categoriilor care au înregistrat rezultate bune fiind condus de magazinele pentru cumpărături mari: home & deco, electrocasnice, sanitare, IT, dar şi o scădere pe categorii non-esenţiale, cum sunt segmentele beauty şi fashion.

Un studiu realizat de Mkor, bugetul mediu individual alocat de români pentru cumpărăturile de "Black Friday" a fost de aproximativ 400 de euro, în creştere cu 20% faţă de anul precedent.

Conform datelor, per total, Black Friday 2024 a fost marcat de o evoluţie între 5% şi 15% a numărului de tranzacţii şi a valorii vânzărilor.

"Cu toate acestea, analizele arată o scădere a numărului de produse vândute comparativ cu anii anteriori, o consecinţă directă a inflaţiei care a crescut semnificativ preţurile, în unele cazuri cu 20-30%. Inflaţia a afectat în mod special sectoarele de fashion şi de beauty, unde majorarea preţurilor a fost cel mai puternic simţită. Astfel, profitabilitatea business-urilor active pe aceste categorii a fost cel mai probabil afectată negativ, chiar dacă au existat creşteri a valorii totale a vânzărilor", susţin specialiştii.

La nivel de industrie, se preconizează că trendul de creştere va continua şi în 2025, pe fondul progresului tehnologic şi extinderii infrastructurii digitale, menite să suporte o piaţă e-commerce din ce în ce mai dinamică şi competitivă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 483 / 18745
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP aniversează 35 de ani de activitate | Firma fondată de Manuela și Ion Nestor demarează un proces strategic de remodelare a structurii sale de management: Adina Chilim-Dumitriu și Emil Bivolaru devin Parteneri Executivi, domeniile esențiale pentru buna funcționare a firmei vor fi gestionate prin intermediul unor Comitete ale Partenerilor
Studiul CMS European M&A 2025: Romania - locul 2 în CEE, cu o creștere de 80% | Horea Popescu (Managing Partner - CMS România): “Numărul de tranzacții în care CMS a oferit consultanță în regiune a crescut cu peste 30% față de 2023, fiind al doilea cel mai mare număr de tranzacții înregistrat din 2014 și până acum”. Rodica Manea (Partener): “În perspectivă, este important ca achizitorii să rămână agili și să păstreze un echilibru între încrederea într-o piață în continuă evoluție și provocările de reglementare”
LadyLawyer | La Popescu și Asociații, femeile avocat sunt apreciate și evaluate în raport de criterii reale de succes, meritul și performanța fiind singurele repere pentru avansarea în carieră. Adina Vlaicu, Partener: ”Nu m-am confruntat cu stereotipuri, întrucât în firma noastră nu găsești un avocat, ci o echipă înzestrată cu abilități profesionale remarcabile și concentrată pe rezultate, care valorizează relațiile de încredere și respect reciproc”
LadyLawyer | Doamnele avocat dau forță echipei Mitel & Asociații, firmă în care competența, capacitatea de gândire creativă, abilitățile analitice și atenția la detalii clădesc cariere solide. De vorbă cu avocatele firmei despre avocatura de business devenită un mediu accesibil avocaților care vor să facă performanță, indiferent de gen
Gruia Dufaut & Asociații obține în apel anularea deciziei de dizolvare pentru Asociația Salvați Bucureștiul, cerută de dezvoltatorul One Properties
LadyLawyer | Profesia de avocat ar avea mult de suferit fără empatia și emoția tipic feminine. Ana Popa, Managing Associate al Țucă Zbârcea & Asociații: ”Sfătuiesc pe oricine, care nu a lucrat cu o femeie avocat până acum, să o facă și va observa că avem abordări inovatoare, suntem foarte flexibile, avem o capacitate unică de multitasking și adaptabilitate. În plus, venim întotdeauna cu o perspectivă diferită asupra lucrurilor și aducem un plus de creativitate”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Promovări la Popovici Nițu Stoica & Asociații. Noi Avocați Colaboratori Coordonatori și Seniori în cadrul echipei
LadyLawyer | De vorbă cu Anca Buta Mușat (Partener Mușat & Asociații), avocat care a studiat Dreptul în patru sisteme diferite și s-a dezvoltat ”într-o echipă fantastică”: ”În firmele mari, de referință, cum este Mușat & Asociații, nu mai există diferențe între femei și bărbați din punct de vedere profesional. Diferențele se văd de la un profesionist la altul în modul de abordare a problemelor, soluțiile găsite, abilitățile de leadership și de coordonare a echipelor și în multe alte detalii care nu țin de gen”
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Invocarea excepției de necompetență a instanței în contextul existenței unei clauze compromisorii (Powered by ZRVP)
Cum lucrează echipa NNDKP, descrisă de ghidurile juridice internaționale drept ”prima opțiune pentru aspecte de concurență și ajutor de stat cu un grad ridicat de complexitate”, în astfel de proiecte și care sunt dificultățile cu care se confruntă clienții | Anca Diaconu, Partener NNDKP: ”Deși există multiple programe destinate susținerii investițiilor, criteriile de eligibilitate și condițiile specifice sunt, adesea, ambigue, iar interpretarea acestora nu este întotdeauna unitară”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...