Maşinile electrice din România au înregistrat o creştere de 26%, ajungând la o cotă de piaţă de 24% în 2023 (consultanţi)
07 Martie 2024
AgerpresEY preconizează că, până în 2030, în Europa vor exista peste 75 de milioane de vehicule electrice care vor circula între diferitele reţele de încărcare.
Maşinile electrice din România au înregistrat anul trecut o creştere de 26%, ajungând la o cotă de piaţă de 24% în 2023, iar utilizarea practicilor de date uniforme este primordială pentru a spori satisfacţia utilizatorilor şi pentru a încuraja adoptarea pe scară largă, a afirmat Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România.
"Viitorul e-mobilităţii depinde de partajarea şi standardizarea datelor în mod colaborativ, încurajând interoperabilitatea şi crearea de valoare. Cu peste 75 de milioane de vehicule electrice proiectate în Europa până în 2030, importanţa standardizării datelor nu poate fi supraestimată", a menţionat Mihai Drăghici, conform unui raport al companiei de audit şi consultanţă.
"Viitorul e-mobilităţii depinde de partajarea şi standardizarea datelor în mod colaborativ, încurajând interoperabilitatea şi crearea de valoare. Cu peste 75 de milioane de vehicule electrice proiectate în Europa până în 2030, importanţa standardizării datelor nu poate fi supraestimată", a menţionat Mihai Drăghici, conform unui raport al companiei de audit şi consultanţă.
EY preconizează că, până în 2030, în Europa vor exista peste 75 de milioane de vehicule electrice care vor circula între diferitele reţele de încărcare.
"În contextul în care fiecare actor al ecosistemului EV generează date, această creştere rapidă a volumului va spori importanţa interoperabilităţii şi a schimbului de informaţii", arată cercetarea.
Un nou raport realizat de EY şi de organismul european al industriei energiei - Eurelectric, intitulat "Cum rezolvăm problema interoperabilităţii datelor în domeniul e-mobilităţii?" explorează modul în care schimbul de date într-un mod nediscriminatoriu şi standardizat va contribui la îmbunătăţirea experienţei generale a consumatorilor de vehicule electrice şi la generarea de valoare pentru actorii din ecosistem.
Raportul evaluează interoperabilitatea datelor la nivelul a trei activităţi principale din domeniul e-mobilităţii, analizând interacţiunile cheie şi gradul actual de maturitate a transferului de date, prezentând oportunităţi şi soluţii.
Referitor la optimizarea staţiilor de încărcare, amplasarea strategică a staţiilor de încărcare asigură utilizatorilor de vehicule electrice acces facil şi confort, atenuând preocupările legate de autonomie, îmbunătăţind experienţa conducătorilor auto şi încurajând adoptarea la scară largă a vehiculelor electrice, se mai precizează în raport.
În Europa, numărul de puncte de încărcare publice a crescut cu 40%, de la aproximativ 530.000 în 2022, la 744.000 în 2023, dar, pe măsură ce adoptarea vehiculelor electrice se accelerează, va trebui să existe o creştere continuă şi proporţională a numărului staţiilor de încărcare.
"Îmbunătăţirea interoperabilităţii datelor poate oferi informaţii cu privire la amplasamentele unde sunt necesare noi staţii de încărcare, pe baza modelelor de utilizare de către şoferi şi a capacităţii disponibile a reţelei, ceea ce va asigura informaţii pentru planificarea infrastructurii şi a investiţiilor", susţin autorii studiului.
Referitor la integrarea inteligentă a reţelelor, încărcarea inteligentă facilitează optimizarea energetică, ceea ce permite vehiculelor electrice să reacţioneze la preţul energiei, la capacitatea reţelei şi la disponibilitatea energiei din surse regenerabile pentru a iniţia încărcarea.
"Prin schimbul de informaţii între diferite sisteme şi actori, planificarea încărcării poate fi optimizată pe baza capacităţii reţelei în timp real, a prognozelor meteorologice, a preţurilor energiei electrice stabilite în funcţie de momentul utilizării şi a nevoilor fiecărui conducător auto în parte. Interoperabilitatea datelor este, de asemenea, crucială pentru serviciile "de la vehicul la reţea", prin care vehiculele electrice pot alimenta reţeaua cu energie în timpul perioadelor cu vârf de consum. Pentru ca acest proces să funcţioneze în mod optim, trebuie să existe o armonizare între staţiile de încărcare şi vehiculele electrice", se mai precizează în raport.
În ceea ce priveşte procesul de încărcare optimizat, consultanţii EY precizează că "un proces de încărcare optimizat oferă acces facil, coerent şi confortabil la infrastructura de alimentare din cadrul diferitelor reţele de încărcare. Interoperabilitatea dintre sistemele de date contribuie la o experienţă mai bună pentru şoferi, care beneficiază de informaţii în timp real privind disponibilitatea staţiilor de încărcare, preţurile şi compatibilitatea cu vehiculele lor".
Astfel, şoferii au posibilitatea de a lua decizii în cunoştinţă de cauză şi de a-şi planifica eficient traseele, reducând preocupările legate de autonomie şi promovând adoptarea vehiculelor electrice.
"Realizarea corectă a mecanismelor de interoperabilitate a datelor va permite organizaţiilor să analizeze ce activităţi auxiliare să desfăşoare în acest mediu nou şi dinamic", mai arată cercetarea.
EY are peste 900 de angajaţi din România şi Republica Moldova, oferind servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1510 / 17997 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...