ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ING Bank România implementează Plățile Instant, accelerând utilizarea serviciului la nivel național

20 Martie 2023   |   BizLawyer

Aderarea ING Bank la Plățile Instant demonstrează atât atractivitatea serviciului pentru consumatorii finali, eficiența acestuia, ușurința lui în utilizare, cât și maturizarea pieței locale de servicii de plăți, care evoluează conform tendințelor pentru plățile de retail înregistrate la nivel european și global.

 
 
Începând de astăzi, 20 martie 2023, ING Bank România își îmbogățește portofoliul de servicii de plată inovatoare cu serviciul Plăți Instant, dezvoltat de TRANSFOND, care asigură transferul banilor din contul bancar al plătitorului ȋn cel al beneficiarului, aflat la altă bancă sau invers, în maxim 10 secunde, în ORICE moment (24/7/365). În practică, încă de la lansare, în aprilie 2019, durata reală a transferului între două bănci participante se încadrează în circa 4 secunde. În cazul Plăților Instant nu se folosește cardul bancar.

Aderarea ING Bank la Plățile Instant demonstrează atât atractivitatea serviciului pentru consumatorii finali, eficiența acestuia, ușurința lui în utilizare, cât și maturizarea pieței locale de servicii de plăți, care evoluează conform tendințelor pentru plățile de retail înregistrate la nivel european și global.


În prezent, alături de clienții ING Bank, beneficiază de serviciul Plăți Instant clienții următoarelor bănci: Banca Transilvania, CEC Bank, Libra Internet Bank, Banca Comercială Română, Vista Bank, Patria Bank, Raiffeisen Bank, Intesa Sanpaolo Bank, BRD Groupe Societe Generale, aceste bănci acoperind aproximativ 75% din totalul pieței bancare, procent măsurat din perspectiva activelor.

„Plata către un prieten, prin numărul de telefon, este una dintre cele mai apreciate funcționalități din Home’Bank - cu o pondere de aproximativ 15% din media de 7,5 milioane de tranzacții efectuate lunar în aplicație. Din 2021, clienții ING pot transfera bani și către clienții altor bănci, înrolați în serviciul AliasPay, folosind doar numerele de telefon ale destinatarilor. Mai mult, anul trecut, pentru prevenirea fraudelor și a tranzacțiilor eronate, ING a lansat funcționalitatea SANB – Serviciul Afișare Nume Beneficiar. Atunci când realizează un transfer bancar, clienții ING pot vedea exact în contul cărui beneficiar se duce acea sumă.
Facem încă un pas important pentru a oferi transferuri mai rapide, sigure și digitale, prin extinderea portofoliului nostru cu serviciul Plăți Instant.
Astfel, clienții persoane fizice ai ING au acum posibilitatea de a încasa și transfera bani, în timp real, în aplicația Home’Bank, către alte bănci din România înrolate în serviciul Plăți Instant. În ceea ce privește persoanele juridice clienți mici și mijlocii, vor fi disponibile, în primă fază, doar încasările interbancare instant în lei. Inițierea plăților instant efectuate de către aceștia către alte bănci va fi disponibilă în prima jumătate a acestui an.
Ne bucurăm să îi avem alături, ca parteneri, pe TRANSFOND, o instituție care depune constant eforturi pentru digitalizarea serviciilor financiare din România.”, a declarat Crina Pătru, Director al Serviciului de Dezvoltare Plăți ING Bank România.

„În anul 2022, volumul tranzacțiilor instant interbancare a crescut de aproximativ 5 ori comparativ cu anul precedent. Suntem încrezători că parteneriatul cu ING Bank pentru plăți instant va asigura un plus de notorietate acestei modalități de plată și îi va spori atractivitatea, accentuând semnificativ efectul de „rețea” obținut până în prezent. Ne așteptăm ca toate băncile din România să ofere clienților proprii serviciul Plăți Instant, pentru a răspunde cerințelor acestora și pentru că transferurile instant reprezintă deja noua normalitate în domeniul plăților. Plățile instant creează premisele dezvoltării noului ecosistem de plăți din România, care cuprinde soluții moderne de plată, fără card bancar, de tipul plăților prin QR Code (folosite pentru transferuri de bani între persoane fizice, pentru plăți în e-commerce sau pentru plăți la comerciant - magazin fizic), soluții care vor fi lansate în piață în perioada următoare. Acest ecosistem cuprinde deja modalități de plată în care se utilizează numărul de telefon mobil în locul IBAN-ului (AliasPay) – completând tipurile de transfer instant de fonduri care aduc plus valoare experienței de plată a clientului” – a declarat Sabin Carantină, Director General TRANSFOND.

În perioada aprilie 2019 – martie 2023, serviciul Plăți Instant în lei a funcționat la întreaga sa capacitate, înregistrând o disponibilitate totală de peste 99,9% în întregul interval de timp menționat. Prin Plăți Instant se pot executa transferuri cu o valoare individuală mai mică de 50 mii lei.

Avantajele serviciului pentru consumatorii individuali sunt generate de posibilitatea de a plăti INSTANT pentru achiziția de bunuri și servicii în mediul online sau în mediul real, de a face plăți INSTANT către apropiați, furnizori sau alți destinatari. Business-urile de orice mărime pot iniția oricând plăți urgente care să le permită derularea continuă a afacerii, iar pentru comercianții care oferă clienților lor posibilitatea de a plăti instant, avantajele sunt date de primirea imediată a banilor în cont, dar și de oportunitatea de a lansa noi programe de fidelizare/promovare a propriilor servicii și produse, corelate cu utilizarea plăților instant.
Serviciul garantează efectuarea plăților și administrarea informațiilor atașate acestora în condiții de siguranță deplină, funcțională și informatică, la un nivel similar cu cel existent în cadrul Casei de Compensare Automată a plăților de retail interbancare din România.   

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5155 / 18294
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...