Europa este forţată să-şi restructureze industria auto
21 Februarie 2024
AGERPRESPe fondul ritmului lent al adoptării EV, directorii din industria auto discută diverse proiecte, de la punerea la comun a resurselor de investiţii la gruparea afacerilor în jurul graniţelor Europei, pentru a concura mai bine în viitor. Următoarele luni sunt cruciale.
Volkswagen, Renault şi Stellantis se gândesc la ceva inimaginabil: explorează legături cu concurenţii pentru a produce vehicule electrice (EV) mai ieftine şi pentru a face faţă ameninţărilor existenţiale, transmite Bloomberg.
În condiţiile în care rivalii din China şi Tesla Inc expun slăbiciunea competitivă a celor mai mari producători auto europeni, devine clar că sporeşte necesitatea adoptării unor măsuri cât mai rapid, iar o menţinere a practicilor actuale este o opţiune riscantă.
Există "o recunoaştere perfectă că în viitor firmele care nu sunt pregătite să facă faţă concurenţei din China se vor confrunta cu dificultăţi", aprecia recent Carlos Tavares, directorul general al Stellantis NV, compania creată în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat (Italia) şi grupul PSA (Franţa).
În condiţiile în care rivalii din China şi Tesla Inc expun slăbiciunea competitivă a celor mai mari producători auto europeni, devine clar că sporeşte necesitatea adoptării unor măsuri cât mai rapid, iar o menţinere a practicilor actuale este o opţiune riscantă.
Există "o recunoaştere perfectă că în viitor firmele care nu sunt pregătite să facă faţă concurenţei din China se vor confrunta cu dificultăţi", aprecia recent Carlos Tavares, directorul general al Stellantis NV, compania creată în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat (Italia) şi grupul PSA (Franţa).
Pe fondul ritmului lent al adoptării EV, directorii din industria auto discută diverse proiecte, de la punerea la comun a resurselor de investiţii la gruparea afacerilor în jurul graniţelor Europei, pentru a concura mai bine în viitor. Următoarele luni sunt cruciale.
În 2024, vânzările de maşini complet electrice ar urma să înregistreze cel mai lent ritm de creştere din 2019, conform datelor Bloomberg. Chiar şi în cazul Tesla încetinirea are efect. Declinul de 20% al acţiunilor din acest an a şters aproximativ 150 miliarde de dolari din capitalizarea sa bursieră, mai mult decât dublu faţă de valoarea Volkswagen.
Turbulenţele cu care se confruntă industria auto includ scăderea subvenţiilor şi sporirea frustrării consumatorilor, în condiţiile în care politicile de mediu le afectează buzunarele. Alegerile din SUA şi Europa ar putea alimenta lipsa de încredere în EV.
În 2025 intră în vigoare în UE reglementări mai dure privind emisiile, astfel încât producătorii trebuie să vândă mai multe maşini alimentate cu baterii, altfel se vor confrunta cu amenzi. În cel mai sever scenariu, Volkswagen AG s-ar putea confrunta cu amenzi de peste două miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari), dacă nu face suficiente eforturi pentru reducerea emisiilor flotelor, arată calculele Bloomberg.
În condiţiile sporirii presiunilor asupra companiilor europene pentru a vinde mai multe EV, producătorii chinezi sprijiniţi de stat intră pe piaţă cu modele deseori mai bune şi mai ieftine.
Marca Dolphin, de la BYD Co, costă cu aproximativ 7.000 euro mai puţin decât VW ID.3.
Dacă producătorii auto din Europa nu reuşesc să vină cu un Plan B, riscă să submineze industria unde lucrează aproximativ 13 milioane de persoane, responsabilă pentru aproximativ 7% din economia UE.
Directorul general al Renault, Luca de Meo, susţine o alianţă asemănătoare cu acordul prin care s-a creat producătorul european de avioane care concurează cu Boeing. Un "Airbus al industriei auto" ar ajuta la împărţirea costurilor masive pentru producerea de vehicule electrice ieftine, susţine şeful Renault.
Interesul în împărţirea costurilor a apărut la finalul anului trecut, când Renault a prezentat un concept pentru o maşină electrică de oraş la un preţ de sub 20.000 de euro, jumătate din preţul VW ID.3.
Şeful Stellantis, Carlos Tavares, discută liber despre interesul în fuziuni şi achiziţii (M&A), în timp ce alţii se concentrează mai mult pe colaborări mai puţin dificile.
Luca de Meo a dezminţit speculaţiile privind o combinaţie majoră, declarând pentru Bloomberg că agilitatea este mult mai importantă decât mărimea. El a confirmat că Renault discută o astfel de platformă electrică comună cu rivalii "din toate părţile".
"Suntem foarte deschişi la acest tip de investiţii pentru că este foarte dificil să faci bani cu maşinile mici şi încercăm să găsim o modalitate", a adăugat şeful Renault.
O alianţă importantă în Europa va avea efecte şi în SUA, unde General Motors (GM) şi Ford Motor reduc de asemenea investiţiile EV şi au indicat că sunt deschişi la parteneriate cu alte companii auto.
VW, Stellantis şi Renault lucrează în mod independent la modele care costă 25.000 euro sau mai puţin, în timp ce Mercedes şi BMW vor să lanseze până la mijlocul deceniului câteva noi modele EV cu tehnologie îmbunătăţită.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1647 / 18007 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...