![ZRP](/banners/zrvp_bigad03.gif)
Consiliul Concurenţei a identificat unele bariere în procesul de racordare a clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice (studiu)
08 Ianuarie 2024
AGERPRESAutoritatea de concurenţă a finalizat studiul privind racordarea clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice, după ce a primit şi analizat punctul de vedere al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Consiliul Concurenţei a identificat unele bariere în procesul de racordare a clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice, în cadrul unui studiu, una dintre acestea referindu-se la dificultăţile întâmpinate de utilizatorii finali în a înţelege pe deplin activitatea de racordare, care este una complexă, ce implică parcurgerea multor proceduri tehnice.
Conform unui comunicat remis AGERPRES, autoritatea de concurenţă a finalizat studiul privind racordarea clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice, după ce a primit şi analizat punctul de vedere al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Astfel, Consiliul Concurenţei apreciază că elaborarea unui cod de bune practici în activitatea de racordare a utilizatorilor poate conduce la reducerea unor termene din cadrul procesului de racordare.
Conform unui comunicat remis AGERPRES, autoritatea de concurenţă a finalizat studiul privind racordarea clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice, după ce a primit şi analizat punctul de vedere al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Astfel, Consiliul Concurenţei apreciază că elaborarea unui cod de bune practici în activitatea de racordare a utilizatorilor poate conduce la reducerea unor termene din cadrul procesului de racordare.
Potrivit studiului, în perioada 2018 - 2022, numărul racordărilor clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei a crescut, operatorii alocând fonduri mai importante atât pentru branşarea noilor consumatori, cât şi pentru extinderea reţelelor electrice de interes public.
"Această intensificare a activităţii a avut loc în urma implementării prevederilor prin care costurile racordării au fost suportate de operatorii sistemelor de distribuţie. Cu toate acestea, au existat şi disfuncţionalităţi în procesul de racordare generate, în principal, de modificările frecvente ale legislaţiei, care au obligat operatorii de distribuţie să îşi reorganizeze, repetat, activitatea. În plus, durata medie anuală a procesului de racordare a crescut cu circa 30%", precizează reprezentanţii Consiliului Concurenţei.
Conform sursei citate, în cadrul studiului, autoritatea de concurenţă a identificat şi unele bariere în procesul de racordare. Una dintre acestea se referă la dificultăţile întâmpinate de utilizatorii finali în a înţelege pe deplin activitatea de racordare, care este una complexă, ce implică parcurgerea multor proceduri tehnice.
În plus, dacă în perioada dintre primul semestru din 2020 şi până în semestrul al doilea din 2021, legislaţia prevedea suportarea de către operatorii sistemelor de distribuţie a costurilor racordării, reglementările actuale prevăd că solicitantul (consumator casnic) este obligat să suporte contravaloarea efectivă a lucrărilor de proiectare şi execuţie a branşamentului, fiind despăgubit de operator doar în limita valorii medii a unui branşament, valoare stabilită de ANRE.
"În concluzie, este nevoie să se asigure un cadru legal clar şi predictibil, în care să fie consultaţi actorii vizaţi de potenţialele schimbări. De asemenea, Consiliul Concurenţei apreciază că elaborarea unui cod de bune practici în activitatea de racordare a utilizatorilor poate conduce la reducerea unor termene din cadrul procesului de racordare", se menţionează în document.
Studiul privind activitatea de racordare a clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice poate fi consultat pe site-ul instituţiei.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2562 / 18458 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
![](/banners/musatad01.gif)
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss a asistat fondatorii Embryos Fertility Clinic cu privire la vânzarea pachetului majoritar de părţi sociale către Integral Capital Group, alături de care a stat RTPR | Ce avocați au fost în cele două echipe
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...