ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comerţul electronic din România a ajuns la valoarea de 11,7 miliarde de euro, în 2024 (estimare)

17 Decembrie 2024   |   Agerpres

Potrivit unui comunicat al ARMO, România se clasează astfel pe locul trei în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia.

 
 
Valoarea comerţului electronic din România reprezintă 3,4% din Produsul Intern Brut (PIB), în acest an, echivalentul a 11,7 miliarde de euro, informează marţi Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO), care citează estimările raportului European E-commerce 2024.

Potrivit unui comunicat al ARMO, România se clasează astfel pe locul trei în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia.

"Dezvoltarea comerţului electronic reflectă adaptabilitatea întreprinderilor şi interesul tot mai mare al consumatorilor pentru soluţii digitale. Aderarea României la Spaţiul Schengen în 2025 va crea noi oportunităţi, accelerând livrările transfrontaliere şi accesul la pieţele europene", este de părere Cristian Pelivan, director executiv al ARMO, citat în comunicat.


Astfel, sectorul comerţului electronic a creat noi oportunităţi de angajare şi sprijină creşterea sectoarelor conexe. Prin ecosistemul dezvoltat în ultimii ani, comerţul electronic este responsabil pentru mai mult de o treime din traficul de curierat şi are impact pozitiv asupra unor servicii precum logistică, fullfilment sau marketing online.

"Comerţul electronic din România continuă să se dezvolte accelerat, consolidându-şi rolul esenţial în economie şi în viaţa de zi cu zi a consumatorilor", afirmă ARMO.

În acest sens, datele Institutului Naţional de Statistică (INS) arată că 72,9% dintre utilizatorii de Internet din România au realizat achiziţii online în 2024. Astfel, statistica oficială, publicată pe 11 decembrie 2024, relevă faptul că 88,6% dintre gospodăriile româneşti sunt conectate, în creştere cu 2,9 puncte procentuale faţă de anul precedent.

O creştere semnificativă a fost înregistrată în mediul rural, unde ponderea cumpărătorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% faţă de 2023), reducând diferenţa faţă de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel puţin o comandă online (+3,4%).

Cele mai populare categorii de produse şi servicii achiziţionate online în 2024 sunt: Îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii (78,6%), Livrări de la restaurante şi catering (36,4%), Produse cosmetice şi de îngrijire personală (34,5%), Articole sportive (20,8%), Electrocasnice şi electronice (15,8%) şi Medicamente şi suplimente alimentare (16,7%).

Lansată în anul 2010, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România şi susţine interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online şi un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici.

Asociaţia este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerţ electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociaţiilor naţionale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 377 / 18553
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...