
Modificarea Legii audovizualului, promulgată; campanii de informare pentru combaterea consumului și traficului de droguri și a traficului de persoane
24 Martie 2025
AgerpresConținutul și elaborarea comunicărilor audiovizuale cu caracter educativ se stabilesc de către CNA, după consultarea cu organismele care sunt implicate, la nivel național, în prevenirea și combaterea consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane, prevede legea.
Președintele interimar Ilie Bolojan a promulgat, luni, actul normativ pentru completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002 potrivit căruia Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) va organiza, prin intermediul radiodifuzorilor, campanii de informare publică menite să prezinte efectele nocive ale consumului de droguri, traficului de droguri și traficului de persoane.
Conform actului normativ, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind consecințele dăunătoare ale consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane și importanța prevenirii și combaterii acestor fenomene trebuie să respecte următoarele condiții: a) să informeze cetățenii cu privire la consecințele dăunătoare ale consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane; b) să informeze cetățenii cu privire la existența centrelor de dezintoxicare pentru consumatorii de droguri; c) să prevină cetățenii cu privire la posibilitatea inserării diverselor substanțe cu efecte psihedelice în paharele de băutură lăsate nesupravegheate în localuri, cluburi sau alte spații aglomerate, precum și la metodele utilizate pentru recrutarea victimelor traficului de persoane; d) să fie adaptate la strategiile statului român în privința prevenirii și combaterii consumului și traficului de droguri și a traficului de persoane.
Conform actului normativ, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind consecințele dăunătoare ale consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane și importanța prevenirii și combaterii acestor fenomene trebuie să respecte următoarele condiții: a) să informeze cetățenii cu privire la consecințele dăunătoare ale consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane; b) să informeze cetățenii cu privire la existența centrelor de dezintoxicare pentru consumatorii de droguri; c) să prevină cetățenii cu privire la posibilitatea inserării diverselor substanțe cu efecte psihedelice în paharele de băutură lăsate nesupravegheate în localuri, cluburi sau alte spații aglomerate, precum și la metodele utilizate pentru recrutarea victimelor traficului de persoane; d) să fie adaptate la strategiile statului român în privința prevenirii și combaterii consumului și traficului de droguri și a traficului de persoane.
Conținutul și elaborarea comunicărilor audiovizuale cu caracter educativ se stabilesc de către CNA, după consultarea cu organismele care sunt implicate, la nivel național, în prevenirea și combaterea consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane, prevede legea.
'Consiliul inițiază discuții cu radiodifuzorii în vederea pregătirii campaniei de informare publică și selectează posturile de radio și de televiziune aflate în jurisdicția României, care dețin licență audiovizuală și au avut în structura de programe emisiuni informative, culturale și educative de interes public, în ordinea audienței, pentru publicul țintă, cu vârste între 10 și 50 de ani, ca medie pe tot anul anterior desfășurării campaniei. Campania de informare publică se va derula lunar', stipulează actul normativ.
Cu 30 de zile înainte de data începerii campaniei de informare publică, CNA trimite posturilor de radio și de televiziune selectate materialele de informare în scopul adaptării acestora la grila de programe.
'Pentru zonele în care populația minoritară depășește procentul de 10% din totalul populației, utilizatorii de servicii de televiziune și de radiodifuziune care conform licenței audiovizuale transmit în limba minorităților naționale vor difuza mesajele stabilite de Consiliu, în limbile respectivelor minorități', prevede legea.
Potrivit actului normativ, cheltuielile ocazionate cu difuzarea acestor mesaje se negociază de CNA cu radiodifuzorii și se plătesc din fondul de rezervă al Guvenului, în baza unui deviz și a facturilor emise.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 26 / 5420 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații, alături de veteranii din Al Doilea Război Mondial
Proprietatea intelectuală sărbătorită de echipa BACIU PARTNERS prin Concursul de Procese Simulate de Dreptul Proprietății Intelectuale, ajuns la cea de-a III-a ediție
KPMG Legal – Toncescu și Asociații și KPMG Tax au asistat Pavăl Holding în achiziția proiectului Ethos House, o clădire de birouri premium situată în nordul Capitalei
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...