ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Trei decizii adoptate pentru un mediu online mai sigur şi echitabil

30 Mai 2024   |   Agerpres

Aceste decizii sunt elaborate de ANCOM, în calitate de coordonator al serviciilor digitale, şi au fost agreate în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a agreat cu reprezentanţii industriei şi ai societăţii civile trei proiecte de decizie care au scopul de a asigura implementarea Regulamentului privind serviciile digitale (DSA), informează un comunicat al ANCOM.

Astfel, Autoritatea a stabilit procedura de soluţionare a plângerilor privind serviciile digitale, procedura de certificare a organismelor de soluţionare extrajudiciară a litigiilor iniţiate împotriva furnizorilor de platforme online şi procedura de acordare a statutului de notificator de încredere.

Aceste decizii sunt elaborate de ANCOM, în calitate de coordonator al serviciilor digitale, şi au fost agreate în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ.


În ceea ce priveşte procedura de soluţionare a plângerilor privind serviciile digitale, în urma parcurgerii procesului de consultare publică, orice persoană, precum şi orice organism, organizaţie sau asociaţie mandatată să exercite în numele lor drepturile conferite de regulament au dreptul de a depune la ANCOM o plângere împotriva furnizorilor de servicii intermediare, invocând o încălcare a Regulamentului.

Plângerile pot fi transmise prin intermediul unui formular online dedicat serviciilor digitale.

Conform deciziei, în urma primirii unei plângeri, ANCOM realizează o analiză în baza căreia poate dispune declanşarea unei investigaţii.

În privinţa procedurii de certificare a organismelor de soluţionare extrajudiciară a litigiilor iniţiate împotriva furnizorilor de platforme online, ANCOM va certifica organismele de soluţionare extrajudiciară a litigiilor, pentru o perioadă de maximum cinci ani, cu posibilitatea reînnoirii la cerere, dacă au demonstrat că îndeplinesc mai multe condiţii cumulativ, conform deciziei adoptate.

"Pentru a fi certificate, entităţile interesate vor depune o cerere prin completarea unui formular-tip ce cuprinde, printre altele, informaţii privind datele de identificare şi de contact, domeniul de expertiză în care va activa organismul, limba sau limbile oficiale din UE în care poate asigura soluţionarea alternativă a litigiilor şi competenţele specifice, resursele umane şi tehnice disponibile pentru soluţionarea extrajudiciară a litigiului, modul şi sursele de finanţare ale activităţilor solicitantului, componenţa structurii de conducere, precum şi perioada pentru care se solicită certificarea. Cererea va fi analizată de o comisie din cadrul ANCOM", se precizează în comunicatul ANCOM.

După intrarea în vigoare a deciziei, formularul-tip va fi pus la dispoziţie de ANCOM, la sediile sale şi pe site-ul propriu.

Cel de-al treilea proiect vizează procedura de acordare a statutului de notificator de încredere, iar prin decizia adoptată, ANCOM a stabilit procedura de acordare a statutului de notificator de încredere ce poate semnala prezenţa în mediul online a unui conţinut ilegal.

Pe de altă parte, pentru a veni în sprijinul persoanelor interesate de acest statut, ANCOM a propus un formular-tip. Formularul-tip cuprinde, cel puţin, informaţii referitoare la forma de organizare, denumire, date de identificare, domeniul de competenţă, limba/limbile în care deţine competenţe, informaţii referitoare la resursele umane şi tehnice, modul şi sursele de finanţare, structura organizatorică şi informaţii referitoare la procesul de luare a deciziilor, descrierea detaliată a modului de desfăşurare a activităţii şi declaraţii pe proprie răspundere privind îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi veridicitatea informaţiilor cuprinse în cerere sau în documentele anexate.

În urma analizării cererii, a documentelor însoţitoare, a legislaţiei pe care se sprijină cererea depusă, precum şi a dovezilor ce trebuie puse la dispoziţie de persoana interesată, ANCOM va comunica solicitantului decizia luată, inclusiv în cazul respingerii solicitării. De asemenea, decizia cuprinde situaţiile în care intervine suspendarea, încetarea sau revocarea statutului de notificator de încredere acordat, se menţionează în comunicat.

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor în calitatea lor de destinatari ai serviciilor intermediare, ANCOM a lansat o secţiune cu informaţii complete dedicată serviciilor digitale. Totodată, pentru industrie, ANCOM a detaliat pe site-ul său atribuţiile coordonatorului de servicii digitale, obligaţiile furnizorilor de servicii intermediare, drepturile destinatarilor serviciilor şi normele stabilite prin Regulamentul privind serviciile digitale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 203 / 5370
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...