
ANCOM: Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice pot solicita garanţii financiare la încheierea contractelor
27 Februarie 2025
Agerpres"Garanţia este o măsură de protecţie pentru furnizori, iar ANCOM se asigură de respectarea de către aceştia a obligaţiei de informare, astfel încât utilizatorii să fie conştienţi de posibilitatea solicitării unei astfel de garanţii", se menţionează în comunicat.
Furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune pot solicita garanţii financiare dacă există indicii că utilizatorul a avut datorii în trecut, pe baza unei analize a comportamentului acestuia, a anunţat Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.
Conform sursei citate, pot fi luate în calcul şi datoriile la alţi furnizori de servicii de comunicaţii electronice.
"Garanţia este o măsură de protecţie pentru furnizori, iar ANCOM se asigură de respectarea de către aceştia a obligaţiei de informare, astfel încât utilizatorii să fie conştienţi de posibilitatea solicitării unei astfel de garanţii", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, pot fi luate în calcul şi datoriile la alţi furnizori de servicii de comunicaţii electronice.
"Garanţia este o măsură de protecţie pentru furnizori, iar ANCOM se asigură de respectarea de către aceştia a obligaţiei de informare, astfel încât utilizatorii să fie conştienţi de posibilitatea solicitării unei astfel de garanţii", se menţionează în comunicat.
Potrivit legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, furnizorii au obligaţia de a informa clar şi transparent utilizatorii cu privire la posibilitatea solicitării unui avans sau altor garanţii financiare, precum şi despre condiţiile aferente perceperii unor astfel de garanţii. Aceste informaţii trebuie furnizate atât înainte de încheierea contractului, cât şi în contractul propriu-zis, precizează sursa citată.
"Sumele concrete sau modul de calcul al acestora, precum şi condiţiile de solicitare şi returnare ulterioară a garanţiilor nu fac obiectul reglementărilor telecom. Limitele de credit, solicitarea unor plăţi în avans a serviciilor sau solicitarea unei sume cu titlu de garanţie sunt stabilite de fiecare furnizor în parte, în funcţie de politica sa comercială.", susţin reprezentanţii institiuţiei.
Potrivit ANCOM, pentru o comunicare corectă şi rapidă, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice au dezvoltat Preventel, o bază de date care conţine informaţii cu privire la clienţii care nu îşi îndeplinesc obligaţiile de plată a serviciilor contractate. De regulă, informaţii privind Preventel se regăsesc în contractele de telefonie, internet sau televiziune.
"ANCOM nu reglementează Preventel şi nu are nicio competenţă cu privire la înregistrarea sau ştergerea datelor în/din acest sistem", se mai precizează în comunicat.
Potrivit sursei citate, utilizatorii care doresc să încheie un contract pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune şi au avut facturi neachitate la timp pentru aceste servicii sunt sfătuiţi să întrebe furnizorul dacă li se va solicita o sumă în avans şi care sunt condiţiile de plată şi returnare a acesteia.
ANCOM recomandă verificarea acestui aspect şi în cazul în care contractul este încheiat prin mijloace de comunicare la distanţă (online sau în urma unui apel telefonic).
"Furnizorii nu pot refuza portarea numărului de telefon dar, şi în această situaţie, furnizorul în reţeaua căruia utilizatorii doresc să îşi transfere numărul poate condiţiona încheierea contractului de plata în avans a unei sume cu titlu de garanţie. Pentru a semnala lipsa de informare cu privire la sumele solicitate cu titlu de garanţie de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, utilizatorii se pot adresa ANCOM", menţionează instituţia.
La nivel naţional, instituţia competentă să verifice legalitatea înregistrării şi prelucrării datelor cu caracter personal în sistemele informatice ale furnizorilor este, în cazul persoanelor fizice, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Persoanele juridice se pot adresa instanţelor de judecată, se mai precizează în comunicat.
Totodată, InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune), serviciile poştale şi serviciile digitale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice, servicii poştale şi servicii digitale în contextul tranziţiei la societatea Gigabit, prin valorificarea optimă a mixului de instrumente de administrare şi reglementare aflate la dispoziţia Autorităţii.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1 / 5376 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Adina Vlaicu (Popescu & Asociații), un om statornic, serios, carismatic, atent la detalii și la nevoile clienților: ”Trebuie să fii mereu la curent cu schimbările legislative, să te specializezi în domeniile în plină dezvoltare și să anticipezi nevoile pieței. Networking-ul strategic și implicarea în dezbateri profesionale te ajută să rămâi relevant. Dar, mai presus de toate, trebuie să îți placă ceea ce faci – pasiunea este cea care te ține în joc pe termen lung”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
Cum văd anul 2025 profesioniștii considerați Leading Lawyers de către ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Florian Nițu, Managing Partner PNSA, poziționat de Legal500 în categoria ‘Hall of Fame’ în practica de M&A: ”Cu excepția unor cataclisme geostrategice pe care nu le putem vedea și pe care noi, din România, nici nu le putem preveni, avem motive bune să fim optimiști. Resurse, Infrastructură, Energie, Tech și Food sunt cele cinci domenii în care vom vedea cu precădere investiții și tranzacții noi, în mod accelerat, dar coerent totuși, formând o nouă paradigmă de dezvoltare”
GNP Guia Naghi și Partenerii îl promovează pe Tudor NACEV ca Partener coordonator al practicii Regulatory Pharma și Achiziții Publice. El a asistat clienți importanți în proiecte de anvergură
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...