
ANCOM a lansat în consultare publică proiectul privind comunicarea documentelor prin intermediul serviciului electronic
25 Martie 2024
AGERPRESConform sursei citate, proiectul de decizie stabileşte categoriile de persoane care vor putea să utilizeze serviciul şi, totodată, condiţiile şi regulile pe baza cărora se va realiza comunicarea prin intermediul "My ANCOM".
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a lansat, luni, în consultare publică, proiectul de decizie privind comunicarea documentelor prin intermediul serviciului electronic "My ANCOM", potrivit unui comunicat remis luni AGERPRES.
"Noul serviciu dezvoltat de ANCOM pune la dispoziţia furnizorilor din domeniul comunicaţiilor electronice, furnizorilor de servicii poştale, precum şi altor categorii de persoane un nou cadru de comunicare, prin mijloace electronice, cu Autoritatea. ANCOM continuă astfel procesul de transformare digitală a activităţii sale în relaţia cu toate părţile interesate", se arată în comunicat.
Conform sursei citate, proiectul de decizie stabileşte categoriile de persoane care vor putea să utilizeze serviciul şi, totodată, condiţiile şi regulile pe baza cărora se va realiza comunicarea prin intermediul "My ANCOM".
"Noul serviciu dezvoltat de ANCOM pune la dispoziţia furnizorilor din domeniul comunicaţiilor electronice, furnizorilor de servicii poştale, precum şi altor categorii de persoane un nou cadru de comunicare, prin mijloace electronice, cu Autoritatea. ANCOM continuă astfel procesul de transformare digitală a activităţii sale în relaţia cu toate părţile interesate", se arată în comunicat.
Conform sursei citate, proiectul de decizie stabileşte categoriile de persoane care vor putea să utilizeze serviciul şi, totodată, condiţiile şi regulile pe baza cărora se va realiza comunicarea prin intermediul "My ANCOM".
"Stabilirea acestor categorii a avut în vedere dispoziţiile legale actuale, precum şi relaţiile funcţionale ale Autorităţii cu entităţi din domeniul public şi privat, fără a fi exclus ca pe viitor, în funcţie de evoluţiile domeniului şi de necesităţile de comunicare identificate de Autoritate, să fie completate respectivele categorii", se mai precizează în document.
Potrivit sursei citate, "My ANCOM" reprezintă un spaţiu virtual privat, care gestionează documentele şi istoricul acestora pentru fiecare utilizator, pentru efectuarea comunicării electronice cu Autoritatea.
Prin intermediul "My ANCOM", Autoritatea va realiza comunicarea oricăror documente, inclusiv a solicitărilor de informaţii, deciziilor, altor acte administrative, proceselor-verbale de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii, actelor de executare silită, răspunsurilor la diverse cereri ori petiţii, informărilor, în original sau în copie conformă cu originalul.
Funcţionalităţile serviciului "My ANCOM" vor permite cel puţin: înregistrarea datei şi a orei de încărcare a fiecărui document destinat comunicării, păstrarea fiecărui document încărcat destinat comunicării pentru o perioadă de 3 ani, informarea destinatarului prin intermediul unui mesaj la o adresă de poştă electronică indicată de acesta cu privire la încărcarea de către ANCOM a unui document.
De asemenea, după încărcarea unui document destinat comunicării, nu este posibilă înlocuirea sau alterarea conţinutului acestuia ori a datei şi orei de încărcare înregistrate.
Conform dispoziţiilor în vigoare, implementarea serviciului "My ANCOM" nu limitează Autoritatea în a utiliza şi alte mijloace de comunicare în relaţia cu beneficiarii.
Totodată, prin efectul Legii 198/2022, beneficiarii din oficiu ai serviciului "My ANCOM" sunt furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului şi furnizorii de servicii poştale cărora ANCOM le va crea conturi de acces la acest serviciu, fără a fi nevoiţi să transmită o cerere în acest sens.
"Pe lângă beneficiarii din oficiu, proiectul propune acordarea, la cerere, a calităţii de beneficiar al serviciului "My ANCOM" pentru categorii precum: autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, operatori de reţea, furnizori de servicii de găzduire electronică cu resurse IP care au urmat procedura de informare prevăzută de Decizia ANCOM 423/2023 privind obligaţiile ce le revin anumitor furnizori de servicii de găzduire electronică cu resurse IP", susţin reprezentanţii autorităţii.
În cuprinsul proiectului de decizie sunt detaliate condiţiile privind accesul din oficiu la "My ANCOM" a beneficiarilor, accesul pentru categoriile de persoane care solicită acces în baza unei cereri, modalităţile de renunţare la serviciul "My ANCOM", precum şi consecinţele renunţării în funcţie de categoria de beneficiar din care face parte cel care renunţă la utilizarea serviciului.
De asemenea, proiectul stabileşte condiţiile şi regulile de comunicare a documentelor de către ANCOM prin intermediul serviciului "My ANCOM", respectiv cele de comunicare de documente, cereri, date sau informaţii din partea beneficiarilor către ANCOM.
Serviciul "My ANCOM" va fi funcţional la data intrării în vigoare a deciziei, moment în care se vor demara şi procedurile de comunicare a credenţialelor de acces către beneficiarii cărora ANCOM le va crea din oficiu conturi de acces. Tot de la această dată, părţile interesate vor putea transmite către Autoritate cereri de creare a conturilor la serviciul "My ANCOM".
Potrivit sursei citate, comunicarea de documente prin intermediul serviciului va începe în termen de 2 luni de la data intrării în vigoare a deciziei.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 308 / 5415 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv dreptul muncii | Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...