Şucu (FPRC): Soluţia nu era amânarea ratelor, ci micşorarea substanţială a dobânzii la creditele populaţiei
14 Mai 2020
AGERPRESReprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ a apreciat că producătorii şi reţelele comerciale se concentrează în prezent pe supravieţuire.
Soluţia sistemului bancar pentru persoanele cu credite trebuia să fie micşorarea substanţială a dobânzii la împrumuturile populaţiei, şi nu amânarea plăţii ratelor, deoarece costul creditării este prea mare, a declarat, joi, reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ (FPRC), Dan Şucu, într-o conferinţă de presă organizată de Confederaţia Patronală Concordia.
"Sunt multe moduri în care clientul poate să vadă că toate afacerile din România îi înţeleg problemele şi încearcă să se repoziţioneze în avantajul lui ca şi client. E cel mai simplu mod în care putem să contribuim la ideea de optimismul necesar şi la încredere pentru clientul nostru. Aici am însă o mică problemă - în toată construcţia asta lipseşte ceva: ca să se poată vinde maşini în rate, ca să poată fi vândute apartamente, preţul creditării din păcate este mult prea mare în acest moment. Dacă nu vinzi apartamente, nu există locuri de muncă în construcţii sau în fabricile de materiale de construcţii, nu există vânzări de mobilă sau în fabricile care produc covoare, corpuri de iluminat, draperii, lenjerii şi tot ceea ce este nevoie într-o casă. La veniturile din martie, rata la bancă pentru casă putea să fie 40% din venit. Acum, cu salariile diminuate, dar cu dobânzile aproape la acelaşi nivel, aceasta (rata bancară, n.r.) poate să urce la 60%, devine prohibitivă. Soluţia pe care o vedem noi pentru client nu este amânarea ratelor, pe care din punctul nostru de vedere băncile am văzut că au îmbrăţişat-o, ci micşorarea substanţială a dobânzii la împrumuturi", a afirmat Dan Şucu.
"Sunt multe moduri în care clientul poate să vadă că toate afacerile din România îi înţeleg problemele şi încearcă să se repoziţioneze în avantajul lui ca şi client. E cel mai simplu mod în care putem să contribuim la ideea de optimismul necesar şi la încredere pentru clientul nostru. Aici am însă o mică problemă - în toată construcţia asta lipseşte ceva: ca să se poată vinde maşini în rate, ca să poată fi vândute apartamente, preţul creditării din păcate este mult prea mare în acest moment. Dacă nu vinzi apartamente, nu există locuri de muncă în construcţii sau în fabricile de materiale de construcţii, nu există vânzări de mobilă sau în fabricile care produc covoare, corpuri de iluminat, draperii, lenjerii şi tot ceea ce este nevoie într-o casă. La veniturile din martie, rata la bancă pentru casă putea să fie 40% din venit. Acum, cu salariile diminuate, dar cu dobânzile aproape la acelaşi nivel, aceasta (rata bancară, n.r.) poate să urce la 60%, devine prohibitivă. Soluţia pe care o vedem noi pentru client nu este amânarea ratelor, pe care din punctul nostru de vedere băncile am văzut că au îmbrăţişat-o, ci micşorarea substanţială a dobânzii la împrumuturi", a afirmat Dan Şucu.
Reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ a apreciat că producătorii şi reţelele comerciale se concentrează în prezent pe supravieţuire.
"Astăzi, veniturile sunt mai mici decât în martie, asta e evident. Iar noi, toţi retailerii şi fabricanţii, care ne aflăm, normal, într-o competiţie acerbă pentru banii clientului, vom încerca să ne repoziţionăm: vom încerca să renegociem cu furnizorii, micşorăm marje, vânzările vor fi în principal la oferte, iar preţurile vor scădea. Nu profitul este cuvântul de ordine, ci supravieţuirea. Din păcate, cu toţii în clipa de faţă ne gândim la supravieţuire. Din fericire, energia electrică a scăzut ca preţ, combustibilii scad şi ei, utilităţile probabil că vor urma", a menţionat Dan Şucu.
Reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ a opinat că o strategie comună a reţelelor comerciale este promovarea produselor fabricate în România.
"Când am plecat (când magazinele au fost închise, n.r.), clientul nostru era optimist şi încrezător. Astăzi întâlnim o mare masă de clienţi care îşi pun probleme în ce priveşte ziua de mâine, sau care preferă să economisească decât să cheltuie. Este de datoria noastră, fiind primii care intrăm în contact cu clientul, să reuşim să aducem optimismul înapoi. Fiecare dintre noi are mijloace proprii, dar ideile sunt cam aceleaşi. Prima dintre ele, cu aplicabilitate imediată, este accentul pe produse fabricate în România. Clienţii noştri caută din ce în ce mai mult produsele fabricate acasă, iar majoritatea magazinelor mari, care sunt acum deschise, insistă deja pe promovarea produselor româneşti. Cumpărând un produs românesc, vecinul tău care îl fabrică va avea un loc de muncă, iar celălalt vecin, care produce componente pentru fabricant, va avea şi el un loc de muncă. Amândoi vor cumpăra din magazinul tău, vor fi mai optimişti şi îţi vor crea şi ţie o porţiune de optimism", a adăugat Dan Şucu.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8452 / 9124 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...