ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sponsorizarea în vreme de pandemie – despre cum poți contribui la binele colectiv fără riscuri fiscale

13 Aprilie 2020   |   Daniel Pană (Tax Director), Cristina Spirescu (Tax Manager), Andreea Ignătescu (Senior Tax Consultant), KPMG România

Sponsorizarea poate oferi societăților oportunitatea de a sprijini comunitatea, cât și pe cei care sunt implicați activ în gestionarea pandemiei, fără costuri suplimentare.

De la stanga la dreapta: Daniel Pană (Tax Director), Cristina Spirescu (Tax Manager), Andreea Ignătescu (Senior Tax Consultant) - KPMG România

 
 
În contextul actual al pandemiei și la aproximativ o lună de când propagarea virusului a început în România, putem susține că implicarea tuturor actorilor economici în această cauză este notabilă.

Evoluția virusului a creat foarte rapid dificultăți și provocări în numeroase sectoare, cât și în rândul multor persoane care fie se confruntă cu probleme de sănătate, fie își desfășurau activitatea în industriile direct afectate.

Așadar, în ultimele săptămâni, am asistat la numeroase comunicări oficiale cu privire la sponsorizările și donațiile pe care societăți din diverse sectoare le-au efectuat, fie direct către cei din linia întâi, fie prin intermediul unei asociații. Mobilizarea tuturor a fost și este incredibilă, fiind societăți sau grupuri de societăți care au achiziționat direct materiale necesare pentru a fi donate, fie au creat fonduri pentru a susține activitatea medicală, ori au contribuit la strângerile de fonduri demarate de entitățile non-profit.

Este un moment ce poate fi deosebit de valoros pentru societățile din România care au intenția de a contribui la binele colectiv și a ajuta, putând beneficia, de asemenea, de prevederile generoase din legislația fiscală. În acest sens, ne referim la prevederile care menționează că orice societate din România are dreptul să redirecționeze până la 20% din impozitul pe profit sau impozitul pe veniturile microîntreprinderilor către entitățile non-profit alese (nu mai mult, însă, de 0,75% din cifra de afaceri). Ulterior, societățile vor beneficia de reducerea impozitului de plată în limitele mai sus menționate, sub forma unui credit fiscal.

Sponsorizarea poate oferi societăților oportunitatea de a sprijini comunitatea, cât și pe cei care sunt implicați activ în gestionarea pandemiei, fără costuri suplimentare. În principiu, singurele condiții pentru a beneficia de creditul fiscal pentru sponsorizările oferite constau în identificarea organizațiilor non-profit relevante, cât și asigurarea îndeplinirii condițiilor solicitate de legislația în vigoare. Prin aceste condiții ne referim atât la cele impuse de legislația fiscală, cât și la cele prevăzute de Legea nr. 32/1994 (Legea Sponsorizării).

De asemenea, pentru ca sponsorul sa poată obține creditul fiscal, beneficiarul trebuie să fie înscris în Registrul entităților/unităților de cult.

Printre cele mai importante condiții impuse de Legea Sponsorizării, amintim de obligativitatea existenței unui contract scris, în care scopul sponsorizării să fie foarte bine definit. Conform Legii Sponsorizării, Sponsorul poate susține activități care au, printre altele, un caracter direct umanitar, filantropic, științific, medico-sanitar, de asistență și servicii sociale, social și comunitar etc.

De asemenea, facilitățile fiscale mai sus menționate nu se vor aplică în anumite situații specific menționate de Legea Sponsorizării, precum: sponsorizări reciproce între persoane fizice sau juridice; sponsorizarea unui entități non-profit de către o persoană juridică care conduce sau controlează direct beneficiarul etc. Totodată, sponsorul care, în mod direct sau indirect, urmărește să direcționeze activitatea beneficiarului nu va putea beneficia de credit fiscal.

Așadar, în contextul actual, încurajăm societățile în susținerea pe această cale a luptei împotriva COVID-19 și amintim că, prin contribuirea la binele societății, pot reduce cuantumul impozitului datorat, fără riscuri fiscale.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 8666 / 9194
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
    Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
    Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
    Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
    Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
    Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
    O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
    VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
    Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
    RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
    CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
    Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...