
Instituţiile Ministerului Muncii au termen 15 august pentru implementarea comunicării digitale cu cetăţenii
09 Iulie 2020
AGERPRESMinistrul Muncii a subliniat că cetăţenii care doresc să continue să vină la instituţii pentru a transmite actele necesare eliberării unui document vor putea să facă acest lucru.
Instituţiile din subordinea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) au termen până la 15 august pentru a implementa un sistem digital de comunicare cu cetăţenii prin care aceştia să facă doar o singură deplasare la instituţie pentru obţinerea documentului solicitat, a transmis ministrul de resort, Violeta Alexandru.
"Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face un singur drum, la final - pentru ridicare documente solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul. Fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, până de curând, îl vedeai printr-un mic geam. (...) Aşadar, cei care doresc să comunice electronic cu instituţiile din coordonarea mea, aşa vom proceda. Cât mai comod pentru dânşii pentru că pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile instituţiilor, vom comunica. Instituţiile din subordinea MMPS au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetăţenii. Ordinul este semnat!", a scris Violeta Alexandru pe Facebook.
"Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face un singur drum, la final - pentru ridicare documente solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul. Fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, până de curând, îl vedeai printr-un mic geam. (...) Aşadar, cei care doresc să comunice electronic cu instituţiile din coordonarea mea, aşa vom proceda. Cât mai comod pentru dânşii pentru că pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile instituţiilor, vom comunica. Instituţiile din subordinea MMPS au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetăţenii. Ordinul este semnat!", a scris Violeta Alexandru pe Facebook.
Sistemul de comunicare digitală implementat la instituţiile subordonate Ministerului Muncii presupune următoarele etape: descărcarea formularului de pe pagina de internet a instituţiei; tipărirea, semnarea şi scanarea formularului, sau completarea formularului online; ataşarea celorlalte documente existente în lista de pe site; trimiterea către instituţie a unui e-mail care conţine toate documentele necesare; procesarea solicitării, de către instituţie; deplasarea unică a solicitantului la instituţie, pentru identificarea acestuia şi predarea documentului solicitat.
Ministrul Muncii a susţinut că în urma implementării acestui sistem, cetăţenii care doresc vor putea să comunice electronic cu instituţiile Ministerului Muncii.
"Digitalizăm, simplificăm şi debirocratizăm la Ministerul Muncii. (...) vă spun că se poate digitaliza şi administraţia publică. Dar la modul real, nu de faţadă. Eu încep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majoră ce solicit. (...) Cei care vor să meargă pe acest drum, înseamnă că înţeleg că toată lumea s-a schimbat şi că administraţia din România a rămas (mult) în urmă. (...) Drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii. Cetăţenii care beneficiază de drepturi şi servicii din partea Caselor de Pensii/Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă/Autorităţii pentru Plăţi şi Inspecţii Sociale, vor putea să comunice electronic cu aceste instituţii. Acesta va fi principalul mijloc de comunicare până la momentul eliberării documentului solicitat", a scris Violeta Alexandru.
Ministrul Muncii a subliniat că cetăţenii care doresc să continue să vină la instituţii pentru a transmite actele necesare eliberării unui document vor putea să facă acest lucru.
"Pentru cetăţenii care doresc să aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghişeu, bineînţeles că vor putea face acest lucru în continuare. Mă interesează să oferim cât mai multe oportunităţi de comunicare cetăţenilor, fără a le restrânge pe cele existente. Le mulţumesc colegilor din instituţii, cetăţenilor şi experţilor în domeniu care au avut un cuvânt de spus în finalizarea ordinului. Un singur drum pentru serviciile de la Ministerul Muncii!", a menţionat Violeta Alexandru.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8576 / 9431 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv dreptul muncii | Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...