
Blue Air: Reimbursement of amounts owed to passengers depends on resumption of flights, support for company’s recovery
15 Septembrie 2022
AgerpresThe recovery of Blue Air, respectively the resumption of passenger air transport operations, involves close collaboration and support from all commercial partners, but also from all public institutions and authorities in Romania, the efforts made by the executive management, the Board of Directors and the company's shareholders being insufficient in the absence of such collaboration, say company officials.
The reimbursement of all amounts owed to passengers for the purchased tickets essentially depends on the resumption of Blue Air operations and the support of the authorities for the company's recovery, informs a company press release, sent on Thursday, to AGERPRES.
The recovery of Blue Air, respectively the resumption of passenger air transport operations, involves close collaboration and support from all commercial partners, but also from all public institutions and authorities in Romania, the efforts made by the executive management, the Board of Directors and the company's shareholders being insufficient in the absence of such collaboration, say company officials.
Blue Air expresses the permanent availability of the company's executive management to transmit all the necessary information and briefings, and to participate in absolutely any necessary discussion with the decision-making factors within the public institutions and authorities that can help the recovery of the company, in a unified and organized way.
"We specify that up to this point, following discussions held by Blue Air's executive management, we can confirm the support received from the majority of foreign airports, including airports in Italy, Israel, Spain, Great Britain, as well as fuel suppliers in these airports,so that Blue Air can resume the provision of services, under the condition of advance payment for the services offered, and we count on the same support from the airports in Romania, Bacau, Cluj-Napoca, Bucharest-Otopeni and Iasi," the release further mentions.
Considering the suspension of air passenger transport from September 6 to October 9, 2022, the company informs that the total number of passengers affected by flight cancellations during this period is approximately 230,000, representing approximately 77,000 travel ticket reservations.
"Reimbursing all amounts owed to passengers for purchased tickets is essentially dependent on Blue Air's resumption of operations and sales activity, and, as we have stated in previous communications, another essential factor is the cash contribution brought by one of the two investors with whom we are in discussions," say Blue Air managers.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 846 / 4436 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Solida Capital face prima tranzacție în România și anunță extinderea strategică pe piața din Europa Centrală și de Est | Cumpărătorul a fost asistat de Kinstellar, CMS a acordat consultanță vânzătorului pe aspecte fiscale și financiare, iar PNSA a fost alături de banca finanțatoare. Ce alți consultanți au fost implicați
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
Schoenherr anunță câștigătorii concursului de eseuri „law, sweet law‟
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
GNP Guia Naghi și Partenerii îl promovează pe Tudor NACEV ca Partener coordonator al practicii Regulatory Pharma și Achiziții Publice. El a asistat clienți importanți în proiecte de anvergură
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...